Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poszukiwany projektant rewitalizacji linii 356 od Wągrowca do granicy z kujawsko-pomorskim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
15-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poszukiwany projektant rewitalizacji linii 356 od Wągrowca do granicy z kujawsko-pomorskim
fot. M. SzymajdaStacja Wągrowiec
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na projekt rewitalizacji odcinka linii kolejowej 356 od Wągrowca przez Gołańcz aż do granicy z województwem kujawsko-pomorskim. Czy linia zostanie naprawiona również na odcinku przebiegającym przez ten region?

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa”. Samorząd województwa wielkopolskiego uzyska na zaprojektowanie tej przebudowy dofinansowanie ze środków unijnych.

Plan zakłada w niedalekiej przyszłości przywrócenie parametrów ruchu (120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych) na 27-kilometrowym odcinku linii od Wągrowca przez Gołańcz, gdzie obecnie kończą bieg pociągi pasażerskie Kolei Wielkopolskich, do granicy województwa. Projektant ma przygotować linię dla nacisków 22,5 t na oś, tak zaprojektować przystanki, aby były zgodne z TSI. Tory na stacjach mają mieć możliwość przyjęcia pociągów towarowych o długości do 600 metrów. Przypomnijmy, że linia 356 na odcinku od Poznania do Wągrowca (ruch prowadzony jest także od Wągrowca do Gołańcza, ale z prędkością 50 km/h), jest jednym z bardzo udanych przykładów rewitalizacji, która poskutkowała masowym powrotem pasażerów na kolej.

Jedyny kryterium w przetargu jest cena. Otwarcie ofert PLK zaplanowały na 18 stycznia 2021.

Dla powodzenia inwestycji bardzo ważny jest remont fragmentu linii, która przebiega przez województwo kujawsko-pomorskie. Odbudowa jej nie jest planowana przez region w ramach programu Kolej Plus, choć urząd marszałkowski wcześniej wyraził zainteresowanie jej odbudową w ramach RPO na następną perspektywę, po 2023 roku. W tym zakresie wciąż brakuje jednak szczegółów. Województwo to ma jednak obecnie duże problemy z realizacją rozkładu jazdy na istniejących liniach.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij