NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Poszukiwany projektant rewitalizacji linii 356 od Wągrowca do granicy z kujawsko-pomorskim

| Michał Szymajda 15.12.2020 95

Poszukiwany projektant rewitalizacji linii 356 od Wągrowca do granicy z kujawsko-pomorskim
Stacja Wągrowiecfot. M. Szymajda
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na projekt rewitalizacji odcinka linii kolejowej 356 od Wągrowca przez Gołańcz aż do granicy z województwem kujawsko-pomorskim. Czy linia zostanie naprawiona również na odcinku przebiegającym przez ten region?
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa”. Samorząd województwa wielkopolskiego uzyska na zaprojektowanie tej przebudowy dofinansowanie ze środków unijnych.

Plan zakłada w niedalekiej przyszłości przywrócenie parametrów ruchu (120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych) na 27-kilometrowym odcinku linii od Wągrowca przez Gołańcz, gdzie obecnie kończą bieg pociągi pasażerskie Kolei Wielkopolskich, do granicy województwa. Projektant ma przygotować linię dla nacisków 22,5 t na oś, tak zaprojektować przystanki, aby były zgodne z TSI. Tory na stacjach mają mieć możliwość przyjęcia pociągów towarowych o długości do 600 metrów. Przypomnijmy, że linia 356 na odcinku od Poznania do Wągrowca (ruch prowadzony jest także od Wągrowca do Gołańcza, ale z prędkością 50 km/h), jest jednym z bardzo udanych przykładów rewitalizacji, która poskutkowała masowym powrotem pasażerów na kolej.

Jedyny kryterium w przetargu jest cena. Otwarcie ofert PLK zaplanowały na 18 stycznia 2021.

Dla powodzenia inwestycji bardzo ważny jest remont fragmentu linii, która przebiega przez województwo kujawsko-pomorskie. Odbudowa jej nie jest planowana przez region w ramach programu Kolej Plus, choć urząd marszałkowski wcześniej wyraził zainteresowanie jej odbudową w ramach RPO na następną perspektywę, po 2023 roku. W tym zakresie wciąż brakuje jednak szczegółów. Województwo to ma jednak obecnie duże problemy z realizacją rozkładu jazdy na istniejących liniach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (819)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (819)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5