NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bliżej rewitalizacji linii od Wągrowca przez Gołańcz do Kcyni

| Jakub Rösler 28.03.2022 3k

Bliżej rewitalizacji linii od Wągrowca przez Gołańcz do Kcyni
Stacja kolejowa w Wągrowcu. Tu kończy się zrewitalizowany odcinek linii 356fot. Jakub Rösler
Województwo wielkopolskie podpisało umowę na prace przygotowawcze przed rewitalizacją linii kolejowej 356, od Wągrowca, przez Gołańcz do granicy z województwem kujawsko-pomorskim. Wybrano także wykonawcę dokumentacji projektowej dla rewitalizacji dalszego fragmentu tej linii, biegnącego przez Kujawy.
Linia kolejowa 356 jest pozytywnym przykładem rewitalizacji linii kolejowej, która po modernizacji i poprawie parametrów przyciąga nowych pasażerów. Odcinek Poznań – Wągrowiec został zmodernizowany w ostatnich latach dzięki zaangażowaniu środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Jednak linia ta biegnie dalej i docelowo łączy Poznań z Bydgoszczą, jako najkrótsza trasa między tymi miastami. Szlak jest jednak przejezdny tylko do Gołańczy, która znajduje się kilka kilometrów przed granicą Wielkopolski z województwem kujawsko-pomorskim. Do Gołańczy docierają niektóre, przedłużone od Wągrowca, kursy Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.

Linia ważna dla obu regionów

Oba regiony przez które wiedzie szlak, a więc województwa wielkopolskie i kujawsko-pomorskie chcą dalszej rewitalizacji tej trasy, co ma umożliwić uruchomienie pociągów Poznań – Bydgoszcz inną trasą niż obecna, przez Gniezno i Inowrocław. Kilka tygodni pisaliśmy o postępach w pracach, a także założeniach rewitalizacji dla obu odcinków, wielkopolskiego oraz kujawskiego. Teraz nastąpiło przyspieszenie tej inwestycji.

Wielkopolska z umową na dokumentację projektową

Województwo wielkopolskie podpisało niedawno umowę z PKP PLK, która dotyczy wykonania prac przygotowawczych do rewitalizacji linii 356 w Wielkopolsce, a dokładniej odcinka od Wągrowca, przez Gołańcz do granicy regionu. W ramach zadania zostanie wykonana dokumentacja projektowa, a prace rewitalizacyjne mogłyby ruszyć po 2023 roku. Obejmą odcinek 26 kilometrów linii, z czego 6 kilometrów jest obecnie nieprzejezdnych.

Opracowanie dokumentacji projektowej jest dofinansowane z regionalnego programu operacyjnego dla Wielkopolski na lata 2014-2020, kwotą ponad 6,3 miliona złotych, a całkowita wartość tego zadania to 10 milionów złotych.

Jak mówi nam wicemarszałek województwa wielkopolskiego, Wojciech Jankowiak, rewitalizacja dalszego odcinka linii 356 w Wielkopolsce jest priorytetem dla samorządu województwa, który będzie chciał ją finansować z kolejnego regionalnego programu operacyjnego. Wstępne szacunki mówią o tym, iż to zadanie może kosztować około 150 milionów złotych.

Kujawy z umową na dokumentację przedprojektową i projektową

Kilka tygodni temu wspominaliśmy o tym, iż nadal nie udało się rozstrzygnąć postępowania na wykonanie dokumentacji przedprojektowej oraz projektowej potrzebnej do rewitalizacji dalszego odcinka trasy, biegnącego od granicy województwa kujawsko-pomorskiego do Kcyni. To zadanie obejmuje także budowę mijanki na linii 281, między Kcynią, a Nakłem nad Notecią. Także tutaj sprawy posunęły się do przodu, ponieważ PKP PLK w końcu rozstrzygnęła przetarg na dokumentację, którą wykona firma Databout z Warszawy. Na realizację tego zadania przewidziano 500 dni od dnia podpisania umowy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5