Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pomorskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-08-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pomorskie Impulsy do naprawy rewizyjnej
fot. Projekt-PG-Transport (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Polregio ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy na poziomie P4 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN90, czyli Impulsów, należących do samorządu województwa pomorskiego. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 10 miesięcy, a o wyborze wykonawcy zadania zadecyduje cena.

Województwo pomorskie przez wiele lat charakteryzował całkowity brak nowoczesnego taboru elektrycznego na zelektryfikowanych liniach kolejowych, co wyróżniało je negatywnie na tle innych polskich regionów o porównywalnej zamożności. Sytuacja ta w końcu zaczęła zmieniać się na lepsze. Pierwszą jaskółką nadchodzących zmian był zakup 10 pięcioczłonowych Impulsów produkcji Newagu. Zostały one dostarczone w latach 2018-2020. Wcześniej jedynymi nowoczesnymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi na Pomorzu były 2 czteroczłonowe Impulsy, należące do PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.

Na szczęście w obecnej dekadzie samorząd regionu zaczął już realizować zakupy nowego taboru elektrycznego na dość dużą skalę. W latach 2023-2024 dostarczono 11 czteroczłonowych Impulsów 2, a także 4 trójczłonowe pojazdy dwutrakcyjne (spalinowo-elektryczne) z tej samej platformy zespołów trakcyjnych. W ramach dużej umowy ramowej z Newagiem na dostawę Impulsów 2 zakontraktowano dostawę 20 trójczłonowych pojazdów dla trójmiejskiej SKM oraz 10 czteroczłonowych pociągów w wariancie regionalnym, których dostawa została już rozpoczęta. Dodatkowo niedawno ogłoszono przetarg na dostawę kolejnych pociągów do ruchu aglomeracyjnego – zamówienie podstawowe obejmuje tylko 2 pojazdy, jednak w ramach prawa opcji uwzględniono dostawę kolejnych 10 sztuk. W tym roku przyszedł jednocześnie czas na naprawę rewizyjną pięcioczłonowych Impulsów pierwszej generacji.

Stosowny przetarg ogłosił jednak nie samorząd wojewódzki, a operator, czyli Polregio. Jak czytamy w ogłoszeniu o zamówieniu, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, czynności utrzymania na poziomie P4 powinny zostać wykonane w ciągu 10 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy z wyłonionym w przetargu wykonawcą. Potencjalni wykonawcy będą mogli składać oferty do dnia 26 września bieżącego roku do godziny 12:00. Zostaną one otwarte dwa kwadranse później. Jedynym kryterium ich oceny będzie cena. Naprawa rewizyjna każdego z pojazdów powinna zostać wykonana w ciągu 60 dni roboczych od jego przekazania wykonawcy. Mając na względzie fakt, iż równolegle z wykonaniem naprawy rewizyjnej pociągów serii EN90 trwać będą dalsze dostawy nowych Impulsów 2, można mieć nadzieję, że nie spowoduje to żadnych utrudnień dla pasażerów.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Przetarg na naprawę rewizyjną EP07/EU07 rozstrzygnięty

Tabor i technika

Urządzenia pokładowe ETCS w małopolskich Acatusach Plus. Są oferty

Tabor i technika

Chorwacki Končar w przetargu na EZT dla Lubelszczyzny

Tabor i technika

Chorwacki Končar w przetargu na EZT dla Lubelszczyzny

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2025

Polregio unieważnia przetarg na używane EZT i ogłasza nowy [aktualizacja]

Tabor i technika

Kolejne odwołanie w przetargu PKP Intercity na dostawę 42 piętrowych EZT

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Przetarg na naprawę rewizyjną EP07/EU07 rozstrzygnięty

Tabor i technika

Urządzenia pokładowe ETCS w małopolskich Acatusach Plus. Są oferty

Tabor i technika

Chorwacki Končar w przetargu na EZT dla Lubelszczyzny

Tabor i technika

Chorwacki Končar w przetargu na EZT dla Lubelszczyzny

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2025

Polregio unieważnia przetarg na używane EZT i ogłasza nowy [aktualizacja]

Tabor i technika

Kolejne odwołanie w przetargu PKP Intercity na dostawę 42 piętrowych EZT

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij