Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego ogłosił przetarg na wykonanie naprawy okresowej na poziomie P5 sześciu spośród ośmiu posiadanych spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA133 wraz z wykonaniem prac doposażeniowych. Pojazdy te, wykorzystywane przez Polregio, stanowią trzon parku taborowego w regionie.
Samorząd województwa podlaskiego posiada obecnie 17 pojazdów szynowych, z czego zdecydowaną większość stanowi tabor spalinowy – 3 autobusy szynowe SA105 i SA108 produkcji ZNTK Poznań oraz wyprodukowane przez Pesę Bydgoszcz spalinowe zespoły trakcyjne serii SA133 w sile 8 sztuk. Ostatnie spośród wyżej wymienionych pojazdów to przedstawiciele typu 218M, podobnie jak serie SA131, SA132 i SA134. Samorząd województwa podlaskiego pozyskał je w ramach trzech osobnych umów, obejmujących dostawę 2 sztuk (2006 rok), 4 sztuk (2009 rok) i 2 sztuk (2010 rok).
Dwuczłonowe zestawy wyposażone są w dwa silniki trakcyjne produkcji MAN-a o mocy 382 kW każdy. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 120 km/h. W zależności od konfiguracji przestrzeni pasażerskiej mogą zabrać na miejscach siedzących od 120 do nawet 146 pasażerów. Masa pojedynczego pojazdu wynosi 82 tony. Pomiędzy członami zastosowano wózek Jacobsa. W dniu 20 listopada do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wpłynęło ogłoszenie o przetargu na wykonanie naprawy okresowej na poziomie P5 wraz z pracami doposażeniowymi 6 spośród 8 zespołów trakcyjnych tej serii, należących do podlaskiego samorządu wojewódzkiego.
W przetargu wskazano na 48 miesięcy jako okres obowiązywania zamówienia, przy czym data początkowa została wyznaczona na 19 lutego 2026 roku. Oferty będzie można składać do dnia 23 grudnia bieżącego roku do godziny 9:00. Ich otwarcie nastąpi kwadrans później. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu podmioty zainteresowane realizacją zadania będą mogły uzyskać do 60% punktów. Przewidziano także dwa kryteria pozacenowe w postaci terminu wykonania usługi dla jednego pojazdu oraz okresu udzielonej gwarancji o odpowiednio 30-procentowej i 10-procentowej wadze.
Kryterium terminu wykonania usługi zostało skonstruowane w dość kuriozalny sposób – w przypadku zadeklarowania wykonania naprawy głównej każdego pojazdu w ciągu maksymalnie 210 dni żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane, natomiast ich maksymalną liczbę będzie można uzyskać w przypadku w przypadku skrócenia maksymalnego terminu realizacji tego zadania o… 10 dni. Można zatem z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że każdy producent startujący w przetargu zadeklaruje 200-dniowy termin wykonania usługi. Minimalny okres udzielonej gwarancji określono na 24 miesiące, a dodatkowych 10% punktów będzie mogło zostać przyznanych w przypadku wydłużenia go o rok.
Jak wskazaliśmy wcześniej, oprócz czynności typowych dla naprawy okresowej na poziomie P5 zamówienie obejmie także realizację prac doposażeniowych. Lista zawiera łącznie 48 pozycji. Obejmują one zarówno wyposażenie przestrzeni pasażerskiej, kabinę maszynisty, jak i wybrane elementy konstrukcyjne pojazdu. Z perspektywy pasażerów najważniejszą zmianą będzie doposażenie foteli w gniazda elektryczne i USB-A/USB-C oraz wymiana foteli. Opis przedmiotu zamówienia wskazuje na dążenie do ujednolicenia pojazdów z wcześniej zmodernizowanymi jednostkami SA133-001 i SA133-002.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.