NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polskie Regio? Przewozy Regionalne zmienią nazwę i logo

| Jakub Madrjas 17.06.2016 1k

Polskie Regio? Przewozy Regionalne zmienią nazwę i logo
Fot. Przewozy Regionalne
Całkowity rebranding spółki Przewozy Regionalne planuje prezes Krzysztof Mamiński. Jak dowiaduje się „Rynek Kolejowy”, spółka zmieni nazwę, logo i schemat malowania taboru.
Spółka Przewozy Regionalne została założona w 2001 roku jako PKP Przewozy Regionalne. Obecną nazwę formalnie ma od 8 grudnia 2009 roku, gdy po wydzieleniu z Grupy PKP usunięto z nazwy skrót. W rzeczywistości do usamorządowienia spółki i rozcięcia nazwy Przewozy Regionalne doszło rok wcześniej.

W ubiegłym roku spółka przeszła jednak największe zmiany od pamiętnego przekazania samorządom. We wrześniu 2015 r. do właścicieli dołączyła wówczas Agencja Rozwoju Przemysłu, która dokapitalizowała spółkę kwotą aż 770 mln złotych, stając się większościowym udziałowcem. Te pieniądze pozwoliły spłacić wreszcie stare długi przewoźnika, częściowo powstałe zresztą w wyniku niewłaściwego naliczania stawek dostępu we wcześniejszych latach.

Warunkiem pomocy dla przewoźnika był rozpoczęty w ubiegłym roku proces głębokiej restrukturyzacji spółki. Kontynuuje go nowy zarząd - w połowie kwietnia na stanowisko prezesa spółki rada nadzorcza wybrała Krzysztofa Mamińskiego, byłego członka zarządu PKP SA.

Polskie Regio?

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przeobrażenia w Przewozach Regionalnych mają znaleźć odbicie w identyfikacji spółki. Nowy zarząd przygotowuje całkowity rebranding, który obejmie nazwę spółki, jej logo oraz schemat malowania taboru. O planowanej zmianie poinformowana została już Agencja Rozwoju Przemysłu.

Według potwierdzonych przez spółkę informacji, rozważanych jest obecnie kilka nazw dla spółki, w tym „Polskie Regio”. – Myśleliśmy o nazwie „Regio”, ale chcemy zaznaczyć, że jesteśmy właśnie tutaj, w Polsce – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes Mamiński.

Koniec z „tygrysem”

Udało nam się również dowiedzieć, że kolorystyka taboru zostanie prawdopodobnie utrzymana w barwie pomarańczowej, co będzie współgrało ze schematem malowania wprowadzonym rok temu przez poprzedni zarząd (tzw. "tygrys") a także ograniczy koszty. Według nowej wizji tabor będzie malowany w bardziej stonowany sposób.

Zmianie ulegnie też logotyp spółki. Tu również zarząd rozważa kilka możliwości, m.in. nawiązujące do wizerunku orła. Według informacji „RK”, rebranding spółki powinien zostać zatwierdzony do końca roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5