Partnerzy serwisu:
Tabor

Podsumowanie wdrożenia instalacji anty-oblodzeniowej przez PKP Intercity i Corail

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Autor:

Corail TS

Data publikacji:
06-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Corail TS

Podziel się ze znajomymi:

Kilka dni temu  informowaliśmy o pozytywnym zakończeniu wdrożenia instalacji zabezpieczającej tabor PKP Intercity przez oblodzeniem. Pierwszy sezon działania instalacji na Grochowie wykonanej przez Corail podsumowuje Pan Szymon Grabowski, Dyrektor Biura Infrastruktury PKP Intercity.

Jak wcześniej PKP Intercity podchodziło do problemów z osiadaniem śniegu i tworzenia się lodu na podwoziach wagonów i lokomotyw?

Do tej pory PKP Intercity stosowało metody odladzania w postaci nadmuchu gorącego powietrza lub gorącej wody przy pomocy urządzeń wysokociśnieniowych. Jednak nie zapewniały one dostatecznego efektu, były czasochłonne i kosztowne. Ręczne skuwanie lodu mogło powodować wiele mechanicznych uszkodzeń w podzespołach. W konsekwencji, z powodu dużego zaśnieżenia i oblodzenia, wydłużał się czas przeglądów i napraw taboru. Mogło to prowadzić do opóźnienia w uruchomieniu pociągów ze stacji początkowej.

Jakie są efekty uruchomienia stanowiska anty-oblodzeniowego?

Stanowisko anty-oblodzeniowe wpływa bezpośrednio, ale  i pośrednio na poprawę jakości oferowanych przez PKP Intercity usług. Pasażerowie nie widzą już zaśnieżonych i oblodzonych na podwoziach pociągów.
Od strony technicznej, wprowadzenie takiego systemu skraca czas przygotowania pociągu do dalszej drogi, po jego powrocie do stacji postojowej. Dodatkowo zmniejsza awaryjności taboru, a co za tym idzie obniża koszty jego eksploatacji. Instalacja poprawia również warunki pracy brygad pracujących przy czynnościach rewizyjnych i przeglądowych podwozi pojazdów. Urządzenie nie wymaga dużego zaangażowania obsługi. Po jego zamontowaniu wystarczy  jedna osoba, która jako operator, nadzoruje jej pracę, a dzięki zastosowaniu odpowiedniej budowy cały system jest przyjazny środowisku. Niewątpliwą jego zaletą jest również duża skuteczność, gdyż natryskiwanie preparatem zabezpieczającym następuje co 5-7 dni bez względu na liczbę przejechanych kilometrów oraz warunków atmosferycznych. Co warte jest podkreślenia, preparat nie powoduje ubocznych skutków w zetknięciu z podzespołami znajdującymi się na podwoziu.

Do jakiego taboru stosują Państwo instalację?

Instalacja anty - oblodzeniowa przystosowana jest do każdego rodzaju taboru. Zabezpieczamy zarówno wszystkie typy posiadanych lokomotyw i wagonów jak również składy zespolone, w przyszłości łącznie z ED-250, czyli Pendolino.

Więcej zdjęć i informacji na temat instalacji anty-oblodzeniowej znajdziecie Państwo tutaj.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5