Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągi z Warszawy na Podkarpacie przez Sandomierz?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr/jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju deklaruje, że po zakończeniu modernizacji linii kolejowej nr 25 będzie chciało uruchomić połączenia dalekobieżne z Warszawy na Podkarpacie trasą przez Skarżysko-Kamienną i Sandomierz.

Zgodnie z deklaracjami PKP PLK, w przyszłym roku zakończy się, trwający etapami od 2010 r., remont linii nr 25 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną i Tarnobrzegiem (Ocicami). – MIiR, jako organizator połączeń międzywojewódzkich, ze względu na radykalną poprawę parametrów zmodernizowanej linii kolejowej nr 25 oraz to, że stanowi ona najkrótsze połączenie na trasie z Warszawy na Podkarpacie, będzie rozważał uruchomienie połączeń tą trasą. Do tematu będzie można wrócić w przyszłym roku podczas prac nad projektem rozkładu jazdy, kiedy będzie potwierdzony termin zakończenia modernizacji linii – czytamy w komunikacie przesłanym do naszej redakcji przez biuro prasowe resortu.

Podobne deklaracje składają przedstawiciele PKP Intercity. – W naszych planach znajdują się pociągi kursujące m.in. przez Sandomierz. Uruchomienie połączeń będzie możliwe wraz z zakończeniem remontu linii Warszawa-Radom, ponieważ tylko ta konfiguracja pozwala nam na przygotowanie atrakcyjnej oferty dla pasażerów. W dzisiejszych warunkach do Radomia docieramy trasą alternatywną, przez Dęblin – podkreśla Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC.

Ministerstwo nie może się wtrącać do planów marszałków

Resort infrastruktury uchyla się natomiast od odpowiedzi na pytanie o szansę na reaktywację pociągów regionalnych w układzie Ostrowiec Św. – Sandomierz – Tarnobrzeg/Stalowa Wola. We wspomnianym oświadczeniu zwraca uwagę, że ta kwestia leży w całości po stronie samorządów.

– Zasady organizowania usług przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym, w tym w transporcie kolejowym, regulują przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Organizowanie wojewódzkich przewozów pasażerskich transportem kolejowym na obszarze województwa lub dwóch sąsiadujących ze sobą województw, należy do samorządów województw. Takimi przewozami są właśnie przewozy na linii kolejowej nr 25. Samorządy województw samodzielnie określają zakres oferty przewozowej wykonywanej rocznie, tygodniowo i w ciągu doby na obszarze województwa, biorąc pod uwagę zapotrzebowanie na usługi przewozowe oraz wysokość środków własnych, jakie są w stanie przeznaczyć z budżetu województwa na dofinansowanie tych usług. Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym nie zawiera jednak przepisów, które mogłyby stanowić dla ministra właściwego ds. transportu podstawę do dokonywania zmian decyzji samorządu, dotyczących organizacji rynku przewozów, wielkości oferty przewozowej oraz jakości usług przewozowych na tym rynku. Minister nie ma więc możliwości bezpośredniego wpływu na sytuację w kolejowych przewozach wojewódzkich organizowanych na obszarze województwa, a także sugerowania województwom rozszerzania oferty przewozowej o nowe połączenia – zauważa MIiR.

Świętokrzyskie: wszystko zależy od pieniędzy

Nie tak dawno Jan Maćkowiak, członek Zarządu Woj. Świętokrzyskiego deklarował, że wznowienie przewozów na trasie biegnącej przez Sandomierz jest możliwe, ale wszystko zależy od dostępnych środków budżetowych. Czekamy na stanowisko władz woj. podkarpackiego w tej sprawie.

Przez cały 2014 rok w Sandomierzu zatrzymał się jeden pociąg pasażerski - "Stalowy Pęcherz". To jedno z połączeń MusicRegio na przystanek Woodstock. "Wyremontowana stacja dla jednego pociągu rocznie" stała się obiektem kpin internautów. Remont był konieczny po powodzi z 2010 roku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sandomierz: W oczekiwaniu na odbudowę stacji

Infrastruktura

Sandomierz: W oczekiwaniu na odbudowę stacji

jar, Echo Dnia 15 września 2011

Będą pociągi w Sandomierzu, ale nie będzie dworca

Warte uwagi

Nie ma pieniędzy na stację Sandomierz

Infrastruktura

Nie ma pieniędzy na stację Sandomierz

jm, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Sygnał zastępczy od dwóch lat w Sandomierzu

Infrastruktura

Zobacz również:

Sandomierz: W oczekiwaniu na odbudowę stacji

Infrastruktura

Sandomierz: W oczekiwaniu na odbudowę stacji

jar, Echo Dnia 15 września 2011

Będą pociągi w Sandomierzu, ale nie będzie dworca

Warte uwagi

Nie ma pieniędzy na stację Sandomierz

Infrastruktura

Nie ma pieniędzy na stację Sandomierz

jm, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Sygnał zastępczy od dwóch lat w Sandomierzu

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5