Władze województwa świętokrzyskiego nie wykluczają reaktywacji przewozów pasażerskich na trasach Skarżysko-Kamienna – Końskie – Opoczno oraz Ostrowiec Św. – Sandomierz. Niewiele jednak wskazuje, by miało to nastąpić w najbliższym czasie.
Jan Maćkowiak, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego, mówi „Rynkowi Kolejowemu”, że władze tego województwa, wespół z władzami woj. łódzkiego, negocjują z MIR kwestię modernizacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Opoczno – Tomaszów Maz. Zdaniem Maćkowiaka, linia powinna nie tylko zostać zmodernizowana, ale także zelektryfikowana.
– Taka kompleksowa modernizacja bez wątpienia podniosłaby atrakcyjność tego połączenia, a jego obsługa na pewno byłaby tańsza niż w przypadku trakcji spalinowej. Jeśli PKP PLK zdecyduje się na to działanie, to otwiera się szansa na utworzenie bezpośrednich połączeń naszego województwa z Łodzią. Naturalnie modernizacja musiałaby skutkować znaczącym skróceniem czasu przejazdu, gdyż o konkurencyjności transportu zbiorowego świadczy właśnie m.in. atrakcyjny czas przejazdu – ocenia w rozmowie z „RK” Jan Maćkowiak.
Postulat modernizacji linii nr 25 pomiędzy Skarżyskiem i Tomaszowem został zgłoszony przez Jana Maćkowiaka na etapie konsultacji społecznych do „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)”. MIR odrzuciło jednak ten wniosek, argumentując że trasa ta ma charakter przede wszystkim regionalny. W uzasadnieniu zwrócono jednak uwagę, że modernizacja tej trasy na odcinku leżącym na terenie woj. świętokrzyskiego jest wstępnie planowana ze środków PO Rozwój Polski Wschodniej 2014-20, natomiast odcinek leżący na terenie woj. łódzkiego został rekomendowany przez PKP PLK do realizacji w ramach RPO woj. łódzkiego 2014-20.
Przedstawiciel władz woj. świętokrzyskiego nie wyklucza też reaktywacji przewozów pasażerskich na odcinku Ostrowiec Św. – Sandomierz. Stanowi on część odcinka linii nr 25 pomiędzy Skarżyskiem Kam. i Ocicami, który jest sukcesywnie modernizowany od 2010 r. Prace mają się ostatecznie zakończyć w 2015 r. Jan Maćkowiak zastrzega jednak, że decyzja o uruchomieniu pociągów do Sandomierza zostanie podjęta wówczas, gdy w budżecie województwa znajdą się środki finansowe na ten cel.
Naturalnie, aby uruchomienie tego połączenia miało sens – pociągi powinny kursować nie tyle do Sandomierza, co do położonych na terenie woj. podkarpackiego Stalowej Woli bądź Tarnobrzega.