Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nie ma pieniędzy na stację Sandomierz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
21-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nie ma pieniędzy na stację Sandomierz
Radomscy społecznicy nie ścierpieli braku remontu infrastruktury stacji kolejowej Sandomierz w ciągu linii kolejowej nr 25. Wysłali list do Ministerstwa Transportu i otrzymali odpowiedź: Nie ma na to pieniędzy.

Urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji Sandomierz zostały zniszczone podczas powodzi w 2010 roku. Łącznie z podmytymi torami, zalanymi zwrotnicami, i uszkodzoną elektroniką i stacją przekaźnikową, straty sięgnęły 50 milionów złotych. Jesienią ubiegłego roku przywrócono ruch pociągów towarowych na szlaku Sandomierz – Sobów i Furmany (województwo podkarpackie). Teraz przejazd pociągów przez Sandomierz odbywa się dwoma torami zasadniczymi. Pociągi towarowe jeżdżą na sygnalizację zastępczą, a sterowanie ruchem jest prowizoryczne i nie zapewnia dostatecznego bezpieczeństwa - informowało "Echo Dnia". W efekcie pociągi jeżdżą z prędkością 20 km/h.

- Stacja Sandomierz jest obecnie jednym z ostatnich „wąskich gardeł” na magistrali łączącej Warszawę via Radom, Skarżysko-Kamienną i Ostrowiec Św. z podkarpaciem i jej modernizacja (niezwykle ważna w perspektywie zbliżających się mistrzostw Euro-2012) – w naszym odczuciu – powinna być jednym z priorytetów w zakresie remontów infrastruktury kolejowej - napisało w liście stowarzyszenie "Radomskie Inwestycje". Otrzymało już odpowiedź z resortu:

W  ramach zadania inwestycyjnego pn. „Odbudowa infrastruktury kolejowej na stacji Sandomierz oraz linii nr 25 w związku z usuwaniem skutków powodzi, która wystąpiła w 2010 r.” zaplanowano wykonanie następującego zakresu prac:

  • Opracowanie dokumentacji stanu technicznego obiektów inżynieryjnych na odcinku Zalesie Gorzyckie – Sobów;
  • Opracowanie dokumentacji i wykonanie na jej podstawie przebudowy obiektów inżynieryjnych na odcinku Zalesie Gorzyckie – Sobów;
  • Odbudowanie popowodziowej infrastruktury kolejowej na stacji Sandomierz i linii nr 25;
  • Odbudowanie popowodziowe stacyjnych i liniowych urządzeń srk (sterowania ruchem kolejowym) wraz z urządzeniami towarzyszącymi na stacji Sandomierz i linii nr 25;
  • Odbudowanie popowodziowe budynku nastawni dysponującej na stacji Sandomierz.

Ze względu na ograniczone w porównaniu z potrzebami środki finansowe, powyższy zakres robót rewitalizacyjnych nie został dotąd zrealizowany - odpowiada Ministerstwo Transportu. Nie podano terminu remontu. Na zniszczonej stacji modernizowane będą za to tory.

- Zgodnie z przyjętym przez Radę Ministrów dokumentem „Wieloletni Programem Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015”, planowany jest do realizacji projekt pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Ocice”. W ramach realizacji tego projektu, w latach 2014 – 2015 planowana jest, m.in. modernizacja torów nr 1 i 2 na stacji Sandomierz wraz z robotami okołotorowymi i wymianą rozjazdów. Planuje się, że zadanie sfinansowane zostanie ze środków budżetu państwa oraz środków Funduszu Kolejowego - informuje rzecznik ministerstwa Mikołaj Karpiński.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sandomierz: W oczekiwaniu na odbudowę stacji

Infrastruktura

Sandomierz: W oczekiwaniu na odbudowę stacji

jar, Echo Dnia 15 września 2011

Będą pociągi w Sandomierzu, ale nie będzie dworca

Warte uwagi

Sygnał zastępczy od dwóch lat w Sandomierzu

Infrastruktura

Pociągi z Warszawy na Podkarpacie przez Sandomierz?

Pasażer

Pociągi z Warszawy na Podkarpacie przez Sandomierz?

pr/jm, Rynek Kolejowy 11 sierpnia 2014

Zobacz również:

Sandomierz: W oczekiwaniu na odbudowę stacji

Infrastruktura

Sandomierz: W oczekiwaniu na odbudowę stacji

jar, Echo Dnia 15 września 2011

Będą pociągi w Sandomierzu, ale nie będzie dworca

Warte uwagi

Sygnał zastępczy od dwóch lat w Sandomierzu

Infrastruktura

Pociągi z Warszawy na Podkarpacie przez Sandomierz?

Pasażer

Pociągi z Warszawy na Podkarpacie przez Sandomierz?

pr/jm, Rynek Kolejowy 11 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5