NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Warszawa - Bydgoszcz: Pojecie tylko w ezecie

| Jakub Rösler 21.12.2021 6,6k

Warszawa - Bydgoszcz: Pojecie tylko w ezecie
Fot. ms
PKP IC uruchamia codziennie 9 par pociągów, które kursują między Bydgoszczą, a Warszawą. W pociągach zestawionych z wagonów nie przewidziano Warsów, w związku z czym na tej trasie zjemy ciepły posiłek tylko w kursach realizowanych przez elektryczne zespoły trakcyjne.
W ostatnim czasie pisaliśmy o zmianach jakie dotknęły kursy PKP IC, w których składzie są wagony barowe. Z dostępnością wagonów gastronomicznych występowały także znaczne problemy, o czym informowaliśmy w listopadzie. Na małej ilości takich wagonów we flocie PKP IC tracą podróżni, chociażby w pociągach kursujących przez Bydgoszcz do Warszawy, o czym informowali nas nasi czytelnicy. Jedna ze stolic województwa kujawsko-pomorskiego ma zapewnionych 9 par pociągów dalekobieżnych, które łączą to miasto z Warszawą. Niektóre z tych połączeń kursują bezpośrednio do i z Bydgoszczy, ale kilka zaczyna swój bieg w innych miastach.

Spośród 9 połączeń, pięć jest realizowanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w postaci Dartów lub Flirtów, a pozostałe cztery są zestawiane z lokomotywy i wagonów. W żadnym ze składów wagonowych nie ma wagonu gastronomicznego, a usługa gastronomiczna jest realizowana tylko z wózka. Ciepły posiłek zjemy więc tylko we Flirtach lub Dartach

– Usługi gastronomiczne na trasie Warszawa – Bydgoszcz świadczone są w pociągach obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Usługę gastronomiczną w składach docelowo zapewnią automaty vendingowe w wagonach COMBO, zmodernizowanych z myślą o obsłudze trasy Warszawa – Bydgoszcz – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP IC.

Sęk w tym, iż PKP IC nie udało się wybrać dostawcy maszyn vendingowych, a więc na automaty jeszcze długo poczekamy, choć zdaniem Andrzeja Bittela powinno się to stać w 3 kwartale przyszłego roku.

Serbeńska poinformowała nas także, iż wagony barowe znajdują się w pociągach… z Gdyni do Poznania przez Bydgoszcz.

– PKP Intercity posiada 64 sprawne wagony gastronomiczne – dodała.

Czas jazdy gorszy niż kilka temu

W rozkładzie jazdy 2015/2016 kursowały pociągi IC, które dystans z Warszawy Centralnej do Bydgoszczy pokonywały w 2 godziny i 59 minut. Mimo wielu lat prac modernizacyjnych prowadzonych na linii 18 obecnie najszybszy pociąg łączący stolicę kraju z Bydgoszczą w 3 godziny i 32 minuty. Jak widać więc, czas jazdy pociągiem znacząco się wydłużył.

Gorzów też bez wagonów restauracyjnych

Wagonów restauracyjnych nie uświadczymy także w żadnym pociągu PKP IC uruchamianym z Gorzowa Wielkopolskiego, choć w tym przypadku podróżni liczą w pierwszej kolejności na większą liczbę połączeń, bo dostępność kolei w Gorzowie jest po prostu słaba.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5