NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Mniej wagonów barowych w Białymstoku, więcej m.in. w Gdyni

| Kasper Fiszer 13.12.2021 5,6k

Mniej wagonów barowych w Białymstoku, więcej m.in. w Gdyni
Bar w DarcieFot. ms, archiwum
Od 12 grudnia zmieniła się lista tras, na których można korzystać z wagonów restauracyjnych i barowych. Pełna obsługa gastronomiczna nie będzie już świadczona na części kursów z Białegostoku do Wrocławia. „Warsy” pojawią się jednak w zamian na kilku innych liniach, głównie prowadzących do Warszawy.
Nowy rozkład jazdy pociągów, który wszedł w życie w niedzielę 12 grudnia, przyniósł szereg zmian w siatce połączeń dalekobieżnych, które pociągnęły też pewne korekty w funkcjonowaniu kolejowej gastronomii. Wagony barowe czy restauracyjne nie pojawią się np. w nocnym kursie „Karkonosze”, który do soboty funkcjonował w relacji Białystok – Szklarska Poręba Górna, a obecnie realizowany jest z Warszawy do Szklarskiej Poręby. Zespół trakcyjny Dart zostanie bowiem zastąpiony klasycznym składem wagonowym.

Mniej kolejowych barów na trasie Białystok – Warszawa – Łódź – Wrocław

PKP Intercity zapewnia, że nie oznacza to rezygnacji z utrzymywania wagonów gastronomicznych na trasie do Białegostoku. Te wciąż będą kursować w pociągach zestawionych z jednostek. Zgodnie z nowym grafikiem połączeń są to IC „Słowacki” do Wrocławia, IC „Pilecki” do Raciborza i IC „Narew” do Łodzi Fabrycznej (to nowy kurs, zastąpił jednak inne połączenia Łódź – Białystok). Jak poinformował nas Zespół Prasowy PKP Intercity, we wszystkich tych przypadkach pasażerowie powinni spodziewać się zespołów trakcyjnych serii ED161 (Dart).

– Ponadto w pociągach TLK „Hańcza” Suwałki – Kraków Główny, IC „Nałkowska” Białystok – Wrocław Główny, IC „Dąbrowska” Białystok – Wrocław Główny i IC „Podlasiak” Świnoujście – Suwałki, które zestawione będą z klasycznych składów wagonowych, usługa gastronomiczna będzie realizowana z wózka „minibar” – zapewniły służby prasowe przewoźnika. Dotychczas kursy do Wrocławia zestawiane były z Dartów, w których znajduje się przestrzeń barowa. Zmiana zestawienia będzie więc oznaczać pewną zmianę standardu obsługi.

Nowe „Warsy” głównie na liniach do Warszawy

Jest jednak także szereg tras, na których dotychczas nie można było skorzystać z usług świadczonych przez Wars, a gdzie właśnie pojawia się taka możliwość. Mowa tu o IC „Silesia” z Warszawy do Ostrawy i Pragi, „Wybrzeże” z Gdyni do Warszawy, „Kraszewski” z Terespola do Warszawy, „Laguna” z Gdyni do Warszawy, „Łużyce” ze Zgorzelca do Warszawy, „Karłowicz” z Warszawy do Zakopanego, „Noteć” z Warszawy do Bydgoszczy, „Kochanowski” z Lublina do Bydgoszczy, „Konopnicka” z Lublina do Wrocławia czy „Bosman” z Wrocławia do Kołobrzegu.

„Warsy” pojawiają się też w kilku pociągach, które nie były uruchamiane w poprzednim rozkładzie jazdy. Ich listę otwiera wspomniana już „Narew” z Łodzi do Białegostoku. Poza tym mowa tu o IC „Boznańska” z Wrocławia do Krakowa czy „Siemiradzki” z Wrocławia do Przemyśla.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5