NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi wróciły do Zakopanego... i jadą dłużej niż przed remontem

| Jakub Madrjas 25.06.2019 12,7k

Pociągi wróciły do Zakopanego... i jadą dłużej niż przed remontem
Fot. UMWM
W sobotę (22 czerwca) tymczasowo przywrócono ruch pociągów między Nowym Targiem a Zakopanem. Czas przejazdu jest jednak dłuższy, niż przed rozpoczęciem prac. 
O tymczasowym przywróceniu ruchu pisaliśmy w tym miejscu. Ofertę po wznowieniu kursowania pociągów podsumowuje małopolski urząd marszałkowski. Przypomina on o Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Linia jest obsługiwana w większości przez pociągi Polregio (dwie pary na trasie Chabówka/ Rabka-Zdrój – Zakopane – Rabka-Zdrój/ Chabówka oraz 11 par na odcinku Nowy Targ – Zakopane – Nowy Targ). Ofertę uzupełniają cztery pary pociągów kursujących z i do Krakowa.

Szybkie pociągi przewoźników samorządowych  

- Obsługą Podhalańskiej Kolei Regionalnej zajmą się też Koleje Śląskie. Operator w wakacje przyjedzie codziennie do Zakopanego pociągiem „Ornak” z Katowic oraz obsłuży dodatkowo jedną parę pociągów na trasie z Zakopanego do Nowego Targu - przypomina UM. W wakacyjne weekendy oraz 15 sierpnia zobaczymy przyspieszony pociąg „Luxtorpeda” Kolei Małopolskich, którym z Krakowa do Zakopanego można dojechać w trzy godziny i 12 minut. Bilet normalny z Krakowa do Zakopanego kosztuje 14 zł, na trasie Nowy Targ – Zakopane 4 zł. Obowiązują wszystkie ulgi ustawowe.

Urząd przypomina, że specjalna „Taryfa Podhalańska” ułatwi tanią podróż transportem publicznym. Pasażer może podróżować pociągiem, pojazdami komunikacji miejskiej w Zakopanem i w Nowym Targu na podstawie jednego biletu. Bilety na przejazdy pociągami Podhalańskiej Kolei Regionalnej dostępne są m.in. w systemie Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej, poprzez aplikację mobilną iMKA, w automatach mobilnych zainstalowanych w wybranych pociągach oraz w automatach stacjonarnych m.in. w Nowym Targu i Zakopanem.

Czas przejazdu na razie... wydłużony


Osobną kwestią jest czas przejazdu pociągów. Jak się okazuje, pomiędzy Zakopanem a Nowym Targiem jest on o 2-3 minuty dłuższy, niż przed remontem. = W ramach realizowanej inwestycji na trasie Chabówka - Zakopane, przed wakacjami wymieniono tor między Nowym Targiem a Szaflarami oraz na przejeździe kolejowo-drogowym Szaflary Wieś. Ze względu na konieczność stabilizacji nowego toru, pociągi na tym odcinku jadą z prędkością 60 km/h, przy prędkości rozkładowej 90 km/h, co zostało uwzględnione w obecnej korekcie rozkładu jazdy - tłumaczy Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK zaznaczając, że inwestycje są kontynuowane.

Dlaczego nie zastosowano maszyny do dynamicznej stabilizacji toru (DGS), która umożliwiłaby od razu podnieść prędkość przejazdu pociągów? - W pierwszej fazie robot realizowano krótki odcinek na trasie Chabówka - Zakopane, dlatego nie zastosowano maszyny typu DGS. Będzie ona wykorzystywana na dłuższych odcinkach oraz w fazie końcowej - zapewnia Dorota Szalacha. Jak dodaje, na prędkość jazdy mają także wpływ obecnie prowadzone prace; w wakacje bowiem prowadzone są roboty okołotorowe takie jak odwodnienia i prace kablowe w branży sterowania ruchem kolejowym.Zespół Prasowy

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5