NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Małopolska liczy pasażerów Podhalańskiej Kolei Regionalnej i zastanawia się co dalej

| Michał Szymajda 22.05.2019 4,2k

Małopolska liczy pasażerów Podhalańskiej Kolei Regionalnej i zastanawia się co dalej
Fot. UMWM
Województwo Małopolskie, w rocznicę uruchomienia Podhalańskiej Kolei Regionalnej, podsumowało jej działalność. Pomysł na zorganizowanie regularnych połączeń ze specjalną taryfą między Zakopanem a Nowym Targiem okazał się sporym sukcesem.
Pociągi PKR po raz pierwszy wyjechały w trasę 27 kwietnia 2018 r. Oferta początkowo zakładała 11 par pociągów relacji Nowy Targ – Zakopane – Nowy Targ dogęszczających kursy dłuższych relacji z Krakowa. Już w 2 miesiące od uruchomienia kolei podhalańskiej, na początku sezonu letniego, oferta została rozszerzona. Uruchomione zostały 2 dodatkowe pary z Zakopanego do Nowego Targu oraz część kursów, w miarę wolnej przepustowości, została wydłużona do Chabówki i Rabki-Zdroju. Niestety, w marcu 2019, kiedy PKP PLK rozpoczęły modernizację linii Chabówka – Zakopane, pociągi wstrzymano.

Pasażerowie dopisali

– Do tego czasu wykonały pracę eksploatacyjną ponad 200 tys. pockm i przewiozły ok. 350 tys. podróżnych. Swoją popularność kolej podhalańska zawdzięcza nie tylko atrakcyjnej ofercie przewozowej, ale także Taryfie Podhalańskiej, która sprawia, że podróż transportem publicznym jest łatwiejsza i tańsza. W ramach „Taryfy Podhalańskiej” pasażer może podróżować pociągiem, a także pojazdami komunikacji miejskiej w Zakopanem i w Nowym Targu na podstawie jednego biletu – napisała Justyna Satora z biura prasowego małopolskiego urzędu marszałkowskiego.

Najwięcej pasażerów, ponad 80 tysięcy, przewieziono w sierpniu 2018 roku. Najmniej było ich po zakończeniu wakacji, we wrześniu 2018 – ponad 20 tysięcy. W ostatnim pełnym miesiącu działania PKR – lutym 2019 – było ich 30 tysięcy.

Będą nowe przystanki i nowe pociągi

Rewitalizacja linii Chabówka – Zakopane będzie trwała do grudnia 2020 r., z przerwami na sezon letni i zimowy. Po zakończeniu prac podniesiona zostanie prędkość pociągów, zmodernizowane zostaną stacje i przystanki. Powstaną także nowe: Bańska Geotermia (pomiędzy przystankiem Szaflary Wieś a stacją Biały Dunajec) oraz Poronin Misiagi (pomiędzy Poroninem a Zakopanem).

– Mimo utrudnień, województwo małopolskie planuje dalszy rozwój Podhalańskiej Kolei Regionalnej. W rocznym rozkładzie jazdy 2019/2020, który wejdzie w życie 15 grudnia br., planowane jest wydłużenie większej liczby kursów do Chabówki przez Rabkę-Zdrój – poinformowała Justyna Satora. Dodaje, że po zakończeniu modernizacji uruchomione zostaną dodatkowe, bezpośrednie pociągów Kraków – Zakopane. Będą uzupełniane na poszczególnych odcinkach dodatkowymi pociągami w krótszych relacjach, w zależności od zapotrzebowania i możliwości zmodernizowanej infrastruktury.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5