NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK chce wzmocnić egzekwowanie jakości i częściej stosować DGS

| Jakub Madrjas 30.10.2017 3,2k

PLK chce wzmocnić egzekwowanie jakości i częściej stosować DGS
Fot. ZRK DOM
Zarządca infrastruktury jest świadomy problemu niedoróbek, które pojawiły się po realizacji części inwestycji. Zapowiada bardziej restrykcyjne egzekwowanie jakości od wykonawców. Poprawić ma się też kwestia stabilizacji ułożonych podczas prac torów.
W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes Ireneusz Merchel odniósł się do kwestii niedoróbek, które pojawiają się przy pracach inwestycyjnych (pisaliśmy o tym tutaj). Praktyką inwestycyjną jest podpisanie protokołu odbioru inwestycji wraz z listą poprawek do usunięcia. Prezes zgadza się, że w przypadku części inwestycji te usterki – z różnych przyczyn – nie były sprawnie usuwane. To ma się zmienić. – Pilnowanie jakości jest obowiązkiem spółki – podkreśla Merchel.

Prezes PLK odniósł się też do wywołanej przez nas kwestii braku stabilizacji torów maszyną DGS. Przypomnijmy – od razu po ułożeniu torów torowisko nie jest jeszcze odpowiednio stabilne, obowiązuje więc na nim ograniczenie prędkości do czasu, gdy przejadą po nim pociągi o łącznej masie 600 tysięcy ton. Na rzadziej eksploatowanych liniach może to jednak trwać tygodniami.

Zamiast czekać na przejazd odpowiedniej ilości pociągów, proces stabilizacji można wykonać specjalną maszyną DGS – i PLK zapewnia, że robi to zawsze w przypadku robót inwestycyjnych. Dla robót utrzymaniowych instrukcje PLK mówiły dotąd o stosowaniu maszyny DGS dla torów, gdzie prędkości wynoszą 120 km/h i więcej. Prezes Merchel zapowiada obniżenie tego progu – przygotowywane są już instrukcje, by maszyna DGS była stosowane wszędzie tam, gdzie pociągi pasażerskie kursują z prędkością powyżej 80 km/h.

– Z tym wiąże się dodatkowy wydatek, ale nie można brać pod uwagę tylko kosztu prac. Z doświadczenia wiemy, że na odcinkach bez stabilizacji toru straty w czasie przejazdu są zbyt duże – podsumowuje prezes Merchel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5