Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK chce wzmocnić egzekwowanie jakości i częściej stosować DGS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK chce wzmocnić egzekwowanie jakości i częściej stosować DGS
Fot. ZRK DOM
Zarządca infrastruktury jest świadomy problemu niedoróbek, które pojawiły się po realizacji części inwestycji. Zapowiada bardziej restrykcyjne egzekwowanie jakości od wykonawców. Poprawić ma się też kwestia stabilizacji ułożonych podczas prac torów.

W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes Ireneusz Merchel odniósł się do kwestii niedoróbek, które pojawiają się przy pracach inwestycyjnych (pisaliśmy o tym tutaj). Praktyką inwestycyjną jest podpisanie protokołu odbioru inwestycji wraz z listą poprawek do usunięcia. Prezes zgadza się, że w przypadku części inwestycji te usterki – z różnych przyczyn – nie były sprawnie usuwane. To ma się zmienić. – Pilnowanie jakości jest obowiązkiem spółki – podkreśla Merchel.

Prezes PLK odniósł się też do wywołanej przez nas kwestii braku stabilizacji torów maszyną DGS. Przypomnijmy – od razu po ułożeniu torów torowisko nie jest jeszcze odpowiednio stabilne, obowiązuje więc na nim ograniczenie prędkości do czasu, gdy przejadą po nim pociągi o łącznej masie 600 tysięcy ton. Na rzadziej eksploatowanych liniach może to jednak trwać tygodniami.

Zamiast czekać na przejazd odpowiedniej ilości pociągów, proces stabilizacji można wykonać specjalną maszyną DGS – i PLK zapewnia, że robi to zawsze w przypadku robót inwestycyjnych. Dla robót utrzymaniowych instrukcje PLK mówiły dotąd o stosowaniu maszyny DGS dla torów, gdzie prędkości wynoszą 120 km/h i więcej. Prezes Merchel zapowiada obniżenie tego progu – przygotowywane są już instrukcje, by maszyna DGS była stosowane wszędzie tam, gdzie pociągi pasażerskie kursują z prędkością powyżej 80 km/h.

– Z tym wiąże się dodatkowy wydatek, ale nie można brać pod uwagę tylko kosztu prac. Z doświadczenia wiemy, że na odcinkach bez stabilizacji toru straty w czasie przejazdu są zbyt duże – podsumowuje prezes Merchel.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK: Kiedy glifosat zniknie z utrzymania linii?

Infrastruktura

PKP PLK: Kiedy glifosat zniknie z utrzymania linii?

Roman Czubiński 17 czerwca 2022

Postępują prace na linii 211 z Chojnic do Kościerzyny

Infrastruktura

Poprawa prędkości na torach wyhamowała

Infrastruktura

Poprawa prędkości na torach wyhamowała

Jakub Madrjas 18 lutego 2019

PPM-T kupiło podbijarkę z funkcją DGS

Tabor i technika

PPM-T kupiło podbijarkę z funkcją DGS

inf. prasowa 26 stycznia 2018

Zobacz również:

PKP PLK: Kiedy glifosat zniknie z utrzymania linii?

Infrastruktura

PKP PLK: Kiedy glifosat zniknie z utrzymania linii?

Roman Czubiński 17 czerwca 2022

Postępują prace na linii 211 z Chojnic do Kościerzyny

Infrastruktura

Poprawa prędkości na torach wyhamowała

Infrastruktura

Poprawa prędkości na torach wyhamowała

Jakub Madrjas 18 lutego 2019

PPM-T kupiło podbijarkę z funkcją DGS

Tabor i technika

PPM-T kupiło podbijarkę z funkcją DGS

inf. prasowa 26 stycznia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5