NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nawet 47 mln zł za przebudowę wiaduktu w Kędzierzynie-Koźlu

| Jakub Madrjas 19.09.2019 2k

Nawet 47 mln zł za przebudowę wiaduktu w Kędzierzynie-Koźlu
Fot. Google Maps
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty na przebudowę obiektu inżynieryjnego na linii 709 Kędzierzyn-Koźle - Stare Koźle. Wpłynęło osiem ofert, z których żadna nie zmieściła się w kosztorysie. Najdroższą, prawie dwukrotnie przekraczającą budżet złożyła spółka należąca do inwestora. 
W ubiegłym roku PKP PLK ogłosiły przetarg na przebudowę odcinka Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle. Zadanie obejmowało wymianę 4 km toru oraz remont 7 obiektów inżynieryjnych (4 wiadukty i 3 przepusty). Przebudowany miał być również przejazd w stacji Bierawa oraz częściowo wymieniona miała zostać sieć trakcyjna. Po otwarciu ofert inwestor długo wstrzymywał się z wyborem wykonawcy. W końcu część firm nie przedłużyła ważności ofert, a najtańsza ważna propozycja okazała się zbyt droga - opiewała na 42,6 mln zł brutto przy obliczonym na 33,21 mln zł brutto kosztorysie. Na początku Trakcja PRKiI zaproponowała niewiele wyższą od kosztorysu cenę 36,9 mln złotych brutto, ale nie przedłużyła ważności oferty. W końcu przetarg unieważniono.

Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły nowy przetarg, o znacznie ograniczonym zakresie. Obejmuje on, po opracowaniu dokumentacji projektowej, prace na kilometrowym odcinku (od km 0,850 do km 1,825): wymianę nawierzchni toru nr 1, rozbiórkę istniejącego peronu jednokrawędziowego, oczyszczenie podsypki, renowację podtorza, oczyszczenie ław i przebudowę jednego przejazdu. Tym razem do przebudowy jest tylko jeden obiekt inżynieryjny - wiadukt w km 1,328. Kosztorys określono na 25,6 mln złotych brutto.

Po otwarciu ofert okazało się, że galopujące ceny w budownictwie znów dały o sobie znać. Mimo kilkukrotnie zmniejszonego zakresu inwestycji, oferty są niewiele niższe niż poprzednio - i wszystkie przekraczają kosztorys. Mieszczą się w zakresie od ok. 27,6 mln zł (słowacka Firesta - Fiser, a także Eurovia Polska w konsorcjum z ETF) do 38 mln złotych. Wyjątkiem jest własna spółka z grupy PKP PLK - Dolkom. Jego oferta w konsorcjum z Dromosttorem opiewa na aż 47,4 mln złotych brutto. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5