NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Pociągi nie wrócą na odcinek Warka – Radom także w grudniu

| kł, Rynek Kolejowy 30.09.2020 139

Pociągi nie wrócą na odcinek Warka – Radom także w grudniu
szlak Strzyżyna - Dobieszyn, październik 2019Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP PLK potwierdziła to, o czym media informowały od dłuższego czasu – w grudniu nie będzie możliwy powrót pociągów na odcinek linii nr 8 z Warki do Radomia.
Przypomnijmy, że harmonogramy inwestycji na linii nr 8 pomiędzy Warszawą a Radomiem były wielokrotnie przesuwane. Duży problem stanowi jednotorowy odcinek pomiędzy Radomiem a Warką - od marca ubiegłego zamknięty z powodu modernizacji i dobudowy drugiego toru, co pierwotnie miało trwać tylko rok. Potem terminy otwarcia były przesuwane, a w maju ogłoszono, że będzie to możliwe na koniec tego roku.

W ten termin już od dawna nie wierzył lokalny oddział “Gazety Wyborczej”, ani radomski poseł Konrad Frysztak z Koalicji Obywatelskiej, który zapowiedział zawiadomienie Najwyższej Izby Kontroli. Sprawdzenie stanu inwestycji zapowiedział w pierwszej połowie miesiąca poseł PiS, Marek Suski; pisaliśmy o tym w tym miejscu.

Nie ma jeszcze pozwoleń

Przed dwoma tygodniami, podczas obrad sejmowej komisji infrastruktury poseł Frysztak dopytywał o możliwość otwarcia linii nr 8. – Państwa strona internetowa oraz państwa rzecznik w wypowiedzi dla mediów informują, że już w grudniu tego roku ten odcinek będzie przejezdny. Według zapewnień PKP na przełomie grudnia i stycznia ma odbywać się ruch po jednym torze. Pytam zatem pana prezesa, na jakim etapie jest budowa obiektów mostowych, dwóch mostów nad rzeką Pacynką i nad rzeką Radomką? Na jakim etapie jest budowa wiaduktów na ulicy Kozienickiej i na ulicy Energetyków? – pytał bardzo szczegółowo poseł, który w przeszłości był wiceprezydentem Radomia.

W odpowiedzi prezes PKP PLK Ireneusz Merchel wskazywał, że w maju 2020 roku wykonawca (wybrany w 2017 roku) wystąpił o pozwolenie na budowę, ale miasto Radom stwierdziło, że nieaktualne są wykorzystane mapy. – W tej chwili aktualizacja map została zakończona, ale mamy kilkumiesięczny poślizg związany z przygotowaniem map od początku – wyjaśniał prezes, dodając, że w październiku wykonawca powinien otrzymać pozwolenie na budowę. W ciągu sześciu miesięcy od otrzymania dokumentu ma, zdaniem prezesa, zostać osiągnięta przejezdność na jednym torze – co obecnie oznaczałoby II kwartał 2020 roku. Cel ten może jeszcze utrudnić zima.

Będzie problem z rozkładami?

Podobne informacje dotyczące terminu otwarcia linii uzyskał w trybie dostępu do informacji publicznej Czytelnik “Gazety Wyborczej”. Jak wskazuje “GW”, rozkład jazdy został ułożony z założeniem przejezdności linii nr 8. – To może odbić się nam czkawką w grudniu, kiedy rozkład wejdzie w życie. Składy PKP Intercity, których będzie więcej niż w tym roku, trzeba będzie skierować na objazdy. Czy uda się zmieścić wszystkie na zapchanej Centralnej Magistrali Kolejowej albo na linii przez Dęblin, gdzie też trwają jeszcze roboty i linia nie uzyskała jeszcze pełnej przepustowości? – pyta gazeta.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Radom (284)
Warka (16)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5