Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Problemy na linii radomskiej. Marek Suski: Przepytamy w tej sprawie prezesa PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Problemy na linii radomskiej. Marek Suski: Przepytamy w tej sprawie prezesa PLK
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAzdjęcie ilustracyjne
Radomski poseł Konrad Frysztak zawiadomi Najwyższą Izbę Kontroli w sprawie opóźnienia modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia. O zaawansowanie inwestycji chce pytać prezesa PKP PLK także poseł PiS Marek Suski.

Jeszcze 13 lipca PKP Polskie Linie Kolejowe na łamach „Rynku Kolejowego” zapewniały, że pociągi od grudnia 2020 pojadą po pierwszym nowym torze. Jest to mało prawdopodobne. Jak alarmuje dziennikarz radomskiej „Wyborczej”, nie rozpoczęła się jeszcze budowa dwóch wiaduktów w Radomiu oraz mostów nad rzekami Pacynką i Radomką. Według informacji, do których dotarła "Wyborcza", realny termin otwarcia pierwszego toru to połowa przyszłego roku.

– Wnioskuję o przeprowadzenie kontroli w PKP PLK, Ministerstwie Infrastruktury, a także u wojewody mazowieckiego, który nie wykupił jeszcze kilkuset działek pod budowę linii kolejowej. Radomianie jeżdżą komunikacją zastępczą, a modernizacja jest źle nadzorowana. NIK powołał właśnie komórkę ds. kontroli doraźnych i właśnie taka kontrola jest tu potrzebna – powiedział na łamach „Wyborczej” Konrad Frysztak. Inwestycją zainteresował się poseł Suski z PiS, także radomianin.

– (…) Myślę, że w 2022 będzie można spokojnie jeździć. My monitorujemy tę inwestycję, nawet jeden z kolegów samolotem latał na tą linią, bo tam nie wszędzie da się dojechać. Ja w niedzielę byłem w Dobieszynie i to wygląda nieźle – powiedział Marek Suski. Dodał także, że jeśli nad linią kolejową nie ma trakcji, to „po pierwsze, jest jeszcze czas, żeby ją zbudować, po drugie, prezes PLK mówi, że częściowo, na początku, będą elektrospalinowozy. Tam, gdzie nie będzie trakcji elektrycznej, lokomotywa będzie mogła jechać na silnikach spalinowych”. Problem w tym, że na trasie brakuje także mostów, a pojazdu, o którym mówi poseł, nie ma żaden z polskich przewoźników pasażerskich.

– W PLK twierdzą, że zdążą, w piątek będziemy przepytywać prezesa PLK na Komitecie Sterującym. Mamy nagrany film, jak wygląda budowa, żeby nam nie opowiadali czarów – dodał Suski.

W połowie sierpnia „Rynek Kolejowy” poprosił o wyjaśnienie sytuacji związanej z opóźnieniem inwestycji na linii radomskiej. Czekamy na odpowiedź.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5