Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi do Wisły nie pojadą w tym roku [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi do Wisły nie pojadą w tym roku [aktualizacja]
fot. PKP PLK
Modernizacja odcinka Bronów – Skoczów zakończy się z opóźnieniem – przyznają PKP PLK. Po raz kolejny poinformowano o tym przewoźników i pasażerów w ostatniej chwili. Zarządca infrastruktury twierdzi, że winę ponosi Bombardier, który nie dostarczył urządzeń na czas.

[aktualizacja: 11 grudnia 2020] Także PKP Intercity musiało przełożyć plan wysyłania do Wisły pociągu. 

- W związku z rewitalizacją linii kolejowej na odcinku Chybie Mnich – Wisła Głębce od 13.12.2020 r. do 2.01.2021 r. występować będą utrudnienia w kursowaniu pociągów. Pociąg 1450/1 „Beskidy” relacji Warszawa Wschodnia – Wisła Uzdrowisko będzie kursować do stacji Bielsko Biała Główna. Na odcinku Bielsko Biała Główna – Wisła Uzdrowisko i w kierunku powrotnym została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

Zmiana obowiązuje dla pociągów: 1450/1 relacji Warszawa Wschodnia – Wisła Uzdrowisko, (na odcinku Bielsko Biała Główna – Wisła Uzdrowisko kursuje ZKA) oraz dla pociągu 4150/1 relacji Wisła Uzdrowisko – Warszawa Wschodnia (na odcinku Wisła Uzdrowisko – Bielsko Biała Główna kursuje ZKA), w terminach kursowania: 13, 19, 20, 25-27 XII 2020, 1-2 I 2021

Jeszcze na początku miesiąca Koleje Śląskie i PKP PLK zapowiadały, że – po wielu miesiącach przerwy – na modernizowaną linię do Wisły 13 grudnia powrócą pociągi pasażerskie. Czas przejazdu z Katowic do stacji Wisła Głębce miał wynieść dla najszybszych połączeń godzinę i 42 minuty.

KŚ: Sytuacja jest „dynamiczna”

Na cztery dni przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy PKP PLK poinformowały jednak, że termin reaktywacji linii zostanie przesunięty. Z wypowiedzi przedstawicieli Kolei Śląskich wynika, że informacja o braku gotowości infrastruktury do wznowienia ruchu jest dla przewoźnika dużym zaskoczeniem. – W związku z bardzo dynamiczną sytuacją dotyczącą zmiany rozkładu jazdy możliwe są drobne korekty w harmonogramach – czytamy w wiadomości z KŚ.

Przewoźnik musiał więc pilnie opracować rozwiązania zastępcze. Wszystkie pociągi linii S6 skrócono do relacji Katowice – Pszczyna – Katowice, a „Kubalonkę” – do relacji Katowice – Chybie – Katowice. Dalsze odcinki będą obsługiwane czterema liniami autobusowymi według rozkładu, który zostanie opublikowany na stronie KŚ dopiero w najbliższym czasie. Autobusy zastępcze będą kursowały na trasach: Pszczyna – Wisła Głębce (ekspresowa), Chybie – Wisła Głębce (ekspresowa), Pszczyna – Skoczów – Cieszyn (ekspresowa) i Pszczyna – Wisła Głębce/Ustroń – Pszczyna (zwykła). Zmieni się lokalizacja przystanków: Skoczów Dworzec Kolejowy (plac przed dworcem) i Skoczów Bajerki (przy ul. Góreckiej), a przystanek Skoczów Górny Bór zostanie zlikwidowany.

– Z pociągów na autobusy i z autobusów na pociąg przeprowadzi Państwa pracownik w charakterystycznej pomarańczowej kamizelce z logo Kolei Śląskich. Konduktor jest do Państwa dyspozycji i pomoże wyjaśnić wszelkie problemy związane z podróżą – zapewnia przewoźnik.

PLK: Wina Trakcji SA

Pociągi nie wrócą do Wisły Głębce przynajmniej do końca roku – wynika z odpowiedzi, których udzielił nam zarządca infrastruktury. W tym czasie zostanie utrzymana dotychczasowa, zastępcza komunikacja autobusowa.

Jako powód zamieszania PKP PLK podawała początkowo niedopełnienie obowiązków przez jednego z kluczowych dostawców. – Firma Bombardier, pomimo zapewnień, nie dostarczyła w wymaganym terminie urządzeń zapewniających bezpieczny przejazd pociągów. Montaż takich urządzeń był niezbędny na odcinku Pierściec – Skoczów – Goleszów – informowała Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK. Z nieoficjalnych informacji wynika, że chodzi o urządzenia przeznaczone dla Lokalnego Centrum Sterowania w Skoczowie.

W późniejszym komunikacie PKP PLK, wysłanym do nas w poniedziałek 14 grudnia po godzinie 10, znajdujemy już jednak inne wyjaśnienie. - (...) informujemy, że przyczyna zmiany terminu uruchomienia pociągów łączy się z prowadzeniem projektu przez wykonawcę firmę Trakcja SA, a nie – jak wcześniej podano – z opóźnieniem w dostawie urządzeń firmy Bombardier. Zakres związany z budową nowego systemu sterowania został zlecony do realizacji firmie Trakcja SA Pociągi do Wisły Głębce pojadą 3 stycznia 2021 roku. Zastępcza komunikacja autobusowa jest utrzymana do 2 stycznia. Szczegóły dotyczące połączeń dostępne są na Portalu Pasażera oraz na stronach przewoźników - informuje Katarzyna Głowacka.

Link do stanowiska firmy Trakcja SA

Resztę zakresu inwestycji udało się wykonać. – Prace były prowadzone na odcinku Bronów (Chybie) – Skoczów. Położono 14 km nowych torów. Wymieniono sieć trakcyjną na szlaku oraz rozjazdy w Bieniowcu i na stacjach Pierściec i Skoczów. Przebudowano obiekty na odcinku Bronów – Skoczów, m. in. most na Wiśle w Skoczowie. Przebudowano perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Powstał także zupełnie nowy przystanek Skoczów Bajerki – wylicza Głowacka. Na pytania o to, dlaczego braki wykryto i poinformowano o nich przewoźników tak późno, przedstawicielka PKP PLK nie odpowiedziała.

Po reaktywacji pociągi nie będą jednak kursowały długo. Modernizacja zostanie wznowiona 1 marca przyszłego roku. Rozpocznie się wtedy wymiana toru na odcinku Skoczów – Wisła Głębce. Podróż na tym odcinku będzie więc ponownie odbywała się z przesiadką na autobusy.

Coraz częściej zmiany w ostatniej chwili

Warto przypomnieć, że nie jest to pierwszy podobny przypadek w ostatnim czasie. We wrześniu aż dwukrotnie dopiero w ostatniej chwili o przedłużeniu zamknięcia dowiedziała się Łódzka Kolej Aglomeracyjna i jej pasażerowie. W przypadku trasy Zgierz – Łowicz czas na reakcję był tak krótki, że nie wystarczyło go nawet na opracowanie rozkładu jazdy komunikacji zastępczej. W kilka dni później do podobnej sytuacji doszło na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz.

Wcześniej wiele razy przekładano też termin ponownego otwarcia linii 405 na odcinku Słupsk - Miastko – tu jednak kwestia winy nie jest oczywista (PKP PLK i Polregio przerzucały się odpowiedzialnością za brak reaktywacji w zaplanowanym terminie 5 lipca ubiegłego roku).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5