NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Trakcja SA: Na linii do Wisły nie jesteśmy jedynymi winnymi

| Roman Czubiński 16.12.2020 39

Trakcja SA: Na linii do Wisły nie jesteśmy jedynymi winnymi
fot. PKP PLK
Generalny wykonawca zadania A na linii 157 zabrał głos w sprawie przyczyn opóźnienia jej oddania do użytku. Jak czytamy w stanowisku firmy Trakcja, do takiego efektu przyczynili się także wykonawcy pozostałych zadań, w tym związanych z branżą SRK. Firma zapewnia, że trwają prace nad rozwiązaniem problemów.
Rzecznik Trakcji SA Maciej Grajewski informuje, że spółka – jako generalny wykonawca zadania A – w zakresie sterowania ruchem kolejowym (SRK) zleciła prace Kolejowym Zakładom Automatyki. Te z kolei zamówiły urządzenie SRK w Bombardier Transportation (ZWUS) Polska. Dwa pozostałe zadania wchodzące w skład rewitalizacji ciągu Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce – B i C – są realizowane na podstawie odrębnych umów z innymi podmiotami. W przypadku zadania C (projekt i wykonanie robót budowlanych w branży SRK na stacjach włączonych do LCS Skoczów) wykonawcą są Krakowskie Zakłady Automatyki, a dostawcą urządzeń – jak twierdzi rzecznik Trakcji – również Bombardier.

Tej złożoności kontraktu i konieczności koordynacji prac wielu podmiotów – według Trakcji – PKP PLK nie uwzględniła. – Obszary problematyczne, do których odniósł się m. in. Zamawiający w komunikatach przesłanych do mediów, dotyczą zakresu wykonywanego przez podmioty realizujące zadania A oraz C. Pokreślenia wymaga, że zakresy oraz terminy uruchomienia urządzeń sterowania ruchem kolejowym obu zadań mają wpływ na przywrócenie ruchu kolejowego – zwraca uwagę Grajewski. Jak twierdzi, komunikaty prasowe PKP PLK „są nieprecyzyjne i mogą wprowadzać potencjalnego odbiorcę w błąd”.

Rzecznik odniósł się w ten sposób do zacytowanych przez nas we wcześniejszym artykule słów Katarzyny Głowackiej z zespołu prasowego PKP PLK. – Przyczyna zmiany terminu uruchomienia pociągów łączy się z prowadzeniem projektu przez wykonawcę firmę Trakcja S.A., a nie – jak wcześniej podano – z opóźnieniem w dostawie urządzeń firmy Bombardier. Zakres związany z budową nowego systemu sterowania został zlecony do realizacji firmie Trakcja S.A. – napisała w komunikacie prasowym przedstawicielka zarządcy infrastruktury.

Zdaniem rzecznika nie można przypisywać Trakcji wyłącznej odpowiedzialności za zmianę terminu otwarcia przebudowywanego odcinka. – Należy również zwrócić uwagę na fakt, iż na termin udostępnienia pociągów do obsługi pasażerskiej, po zakończeniu odbiorów i sprawdzeń oraz otwarciu torów do ruchu, wpływ mają próbne jazdy przewoźników – co również ma wpływ na założoną datę 3 stycznia 2021 – dodaje przedstawiciel spółki.

– W wyniku zaistniałej sytuacji poprosiliśmy zaangażowane, wyżej wymienione podmioty o wyjaśnienia. W świetle otrzymanych na tej podstawie informacji, pomiędzy podwykonawcą zadania A – Kolejowymi Zakładami Automatyki SA w Katowicach, przy udziale Generalnego Wykonawcy zadania A – Trakcja SA, Generalnym Wykonawcą zadania C – Krakowskimi Zakładami Automatyki SA, a dostawcą rozwiązań SRK – firmą Bombardier toczą się aktualnie zaawansowane rozmowy w przedmiocie rozwiązania sytuacji i umożliwienia ukończenia zadania inwestycyjnego, a tym samym wznowienia ruchu kolejowego na przedmiotowym odcinku – zapewnia Grajewski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5