Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trakcja SA: Na linii do Wisły nie jesteśmy jedynymi winnymi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trakcja SA: Na linii do Wisły nie jesteśmy jedynymi winnymi
fot. PKP PLK
Generalny wykonawca zadania A na linii 157 zabrał głos w sprawie przyczyn opóźnienia jej oddania do użytku. Jak czytamy w stanowisku firmy Trakcja, do takiego efektu przyczynili się także wykonawcy pozostałych zadań, w tym związanych z branżą SRK. Firma zapewnia, że trwają prace nad rozwiązaniem problemów.

Rzecznik Trakcji SA Maciej Grajewski informuje, że spółka – jako generalny wykonawca zadania A – w zakresie sterowania ruchem kolejowym (SRK) zleciła prace Kolejowym Zakładom Automatyki. Te z kolei zamówiły urządzenie SRK w Bombardier Transportation (ZWUS) Polska. Dwa pozostałe zadania wchodzące w skład rewitalizacji ciągu Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce – B i C – są realizowane na podstawie odrębnych umów z innymi podmiotami. W przypadku zadania C (projekt i wykonanie robót budowlanych w branży SRK na stacjach włączonych do LCS Skoczów) wykonawcą są Krakowskie Zakłady Automatyki, a dostawcą urządzeń – jak twierdzi rzecznik Trakcji – również Bombardier.

Tej złożoności kontraktu i konieczności koordynacji prac wielu podmiotów – według Trakcji – PKP PLK nie uwzględniła. – Obszary problematyczne, do których odniósł się m. in. Zamawiający w komunikatach przesłanych do mediów, dotyczą zakresu wykonywanego przez podmioty realizujące zadania A oraz C. Pokreślenia wymaga, że zakresy oraz terminy uruchomienia urządzeń sterowania ruchem kolejowym obu zadań mają wpływ na przywrócenie ruchu kolejowego – zwraca uwagę Grajewski. Jak twierdzi, komunikaty prasowe PKP PLK „są nieprecyzyjne i mogą wprowadzać potencjalnego odbiorcę w błąd”.

Rzecznik odniósł się w ten sposób do zacytowanych przez nas we wcześniejszym artykule słów Katarzyny Głowackiej z zespołu prasowego PKP PLK. – Przyczyna zmiany terminu uruchomienia pociągów łączy się z prowadzeniem projektu przez wykonawcę firmę Trakcja S.A., a nie – jak wcześniej podano – z opóźnieniem w dostawie urządzeń firmy Bombardier. Zakres związany z budową nowego systemu sterowania został zlecony do realizacji firmie Trakcja S.A. – napisała w komunikacie prasowym przedstawicielka zarządcy infrastruktury.

Zdaniem rzecznika nie można przypisywać Trakcji wyłącznej odpowiedzialności za zmianę terminu otwarcia przebudowywanego odcinka. – Należy również zwrócić uwagę na fakt, iż na termin udostępnienia pociągów do obsługi pasażerskiej, po zakończeniu odbiorów i sprawdzeń oraz otwarciu torów do ruchu, wpływ mają próbne jazdy przewoźników – co również ma wpływ na założoną datę 3 stycznia 2021 – dodaje przedstawiciel spółki.

– W wyniku zaistniałej sytuacji poprosiliśmy zaangażowane, wyżej wymienione podmioty o wyjaśnienia. W świetle otrzymanych na tej podstawie informacji, pomiędzy podwykonawcą zadania A – Kolejowymi Zakładami Automatyki SA w Katowicach, przy udziale Generalnego Wykonawcy zadania A – Trakcja SA, Generalnym Wykonawcą zadania C – Krakowskimi Zakładami Automatyki SA, a dostawcą rozwiązań SRK – firmą Bombardier toczą się aktualnie zaawansowane rozmowy w przedmiocie rozwiązania sytuacji i umożliwienia ukończenia zadania inwestycyjnego, a tym samym wznowienia ruchu kolejowego na przedmiotowym odcinku – zapewnia Grajewski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Trakcja: PKP PLK i GDDKiA powinny przyspieszyć przetargi

Biznes

Trakcja SA i PRKiI ogłosiły plan połączenia

Biznes

Trakcja SA i PRKiI ogłosiły plan połączenia

Trakcja SA 28 października 2013

Wykonawcy żądają od PKP PLK 95 mln złotych kar umownych

Biznes

Wykonawcy żądają od PKP PLK 95 mln złotych kar umownych

jm, Rynek Kolejowy/Trakcja 28 października 2013

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Trakcja: PKP PLK i GDDKiA powinny przyspieszyć przetargi

Biznes

Trakcja SA i PRKiI ogłosiły plan połączenia

Biznes

Trakcja SA i PRKiI ogłosiły plan połączenia

Trakcja SA 28 października 2013

Wykonawcy żądają od PKP PLK 95 mln złotych kar umownych

Biznes

Wykonawcy żądają od PKP PLK 95 mln złotych kar umownych

jm, Rynek Kolejowy/Trakcja 28 października 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5