Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wodorowy Flirt H2 w Księdze Rekordów Guinnessa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Autor:

Stadler

Data publikacji:
01-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Stadler

Podziel się ze znajomymi:

Stadler poinformował, że Flirt H2 został wpisany do bazy danych Księgi Rekordów Guinnessa w przypadku najdłuższego dystansu wynoszącego 2803 km osiągniętego przez pilotażowy wieloczłonowy pociąg pasażerski zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi bez tankowania i ładowania. 

Stadler zaprezentował Flirta H2 na targach InnoTrans 2022 w Berlinie. Od tego czasu opracowano nowe rozwiązania integracji ogniw paliwowych i systemów magazynowania wodoru, które zostały dokładnie przetestowane, najpierw w Szwajcarii, a ostatnio na dedykowanym torze testowym w Kolorado w Stanach Zjednoczonych. Zbliżając się do zakończenia testów, firmie zależało na udowodnieniu niezawodności i możliwości tego innowacyjnego pociągu. W tym celu pod ścisłym nadzorem zespołu orzekającego Księgę Rekordów Guinnessa podjęto próbę ustanowienia nowego rekordu zasięgu pociągu wodorowego bez tankowania i ładowania - informuje Stadler.

– Ten rekord świata ustanawia idealny zakres wydajności naszej wodorowej wersji najlepiej sprzedającego się elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT, FLIRT H2. To monumentalne osiągnięcie całego naszego zespołu i jesteśmy bardzo dumni z posiadania kolejnego rekordowego tytułu – powiedział dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w firmie Stadler.

– Stadler konsekwentnie koncentruje się na przyszłości transportu kolejowego z alternatywnymi systemami napędowymi, stale rozwijając innowacyjne technologie. Wykorzystując wodór jako czyste źródło energii, aktywnie przyczyniamy się do ochrony środowiska i kształtowania zrównoważonych i zeroemisyjnych podróży przyszłości – powiedział Martin Ritter, dyrektor generalny Stadler US Inc.

Rekordowa podróż rozpoczęła się wieczorem 20 marca 2024 r., kiedy pociąg wyruszył na pierwsze okrążenia po torze testowym. Zespół inżynierów firm Stadler i ENSCO kontynuował jazdę pojazdem na zmiany przez całą noc i następny dzień, kończąc udaną próbę o 17:23. (MST), 22 marca 2024 r. (23 marca 2024 r. o godzinie 12:23 CET). W sumie pociąg przejechał 2803 km przez ponad 46 godzin na jednym tankowaniu. Tym samym pojazd Flirt H2 firmy Stadler oficjalnie ustanawił rekord świata w zakresie najdłuższego dystansu przebytego przez pociąg pasażerski napędzany wodorem bez tankowania i ładowania. Próbę bicia rekordu podjęto w ośrodku testowym ENSCO w Pueblo w Kolorado, gdzie pojazd przeszedł procedurę badania typu. Prowadzono szczegółowe zapisy przed, w trakcie i po próbie bicia rekordu świata.

Firt H2 dla Zarządu Transportu Hrabstwa San Bernardino (SBCTA) to drugi pociąg Stadlera z napędem alternatywnym, który zdobył tytuł Księgi Rekordów Guinnessa. W grudniu 2021 r. Flirt Akku, zasilany akumulatorowo , ustanowił rekord świata w najdłuższej podróży akumulatorowym zespołem trakcyjnym w trybie wyłącznie akumulatorowym, pokonując 224 km w Niemczech.

Międzynarodowe zainteresowanie zrównoważonym transportem publicznym jest duże. Pociąg wodorowy FLIRT H2 firmy Stadler został dobrze przyjęty na rynku. Oprócz niedawnego zamówienia na kolejny wodorowy Flirt dla Kalifornii, Stadler jest pierwszym producentem pociągów na świecie, który produkuje wąskotorowe pociągi wodorowe. W Europie włoscy operatorzy kolejowi Ferrovie della Calabria (FdC) i ARST wykorzystali już opcje, co oznacza, że Stadler ma obecnie dostawę łącznie 15 pojazdów napędzanych wodorem we Włoszech.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Węgiersko-austriacki Gysev kupuje węgiersko-polskie Flirty Stadlera

Tabor i technika

Węgiersko-austriacki Gysev kupuje węgiersko-polskie Flirty Stadlera

Michał Szymajda 29 marca 2024

Jakie są plany taborowe województwa wielkopolskiego?

Tabor i technika

Flirty Kolei Słoweńskich połączyły Lublanę, Maribor i Graz

Tabor i technika

Flirty Kolei Słoweńskich połączyły Lublanę, Maribor i Graz

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 30 marca 2024

Stadler bez konkurencji w przetargu na tabor Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Lotnisko Chopina: Rekordowy luty i ponad 1,4 mln podróżnych

Infrastruktura

Oddala się wizja akumulatorowych pociągów na czeskim Śląsku

Tabor i technika

Zobacz również:

Węgiersko-austriacki Gysev kupuje węgiersko-polskie Flirty Stadlera

Tabor i technika

Węgiersko-austriacki Gysev kupuje węgiersko-polskie Flirty Stadlera

Michał Szymajda 29 marca 2024

Jakie są plany taborowe województwa wielkopolskiego?

Tabor i technika

Flirty Kolei Słoweńskich połączyły Lublanę, Maribor i Graz

Tabor i technika

Flirty Kolei Słoweńskich połączyły Lublanę, Maribor i Graz

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 30 marca 2024

Stadler bez konkurencji w przetargu na tabor Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Lotnisko Chopina: Rekordowy luty i ponad 1,4 mln podróżnych

Infrastruktura

Oddala się wizja akumulatorowych pociągów na czeskim Śląsku

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5