NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Pociąg Warszawa – Wilno od połowy 2021 roku?

| Michał Szymajda 21.09.2020 323

Pociąg Warszawa – Wilno od połowy 2021 roku?
Pocia PKP Intercity w Białystokufot. M. Szymajda
PKP Intercity podpisało list intencyjny z Kolejami Litewskimi dotyczący uruchomienia wspólnego połączenia relacji Wilno – Warszawa. Według zapowiedzi pierwszy pociąg może wyruszyć w trasę już w drugiej połowie 2021 roku.
Podczas ubiegłotygodniowej wizyty premiera Morawieckiego na Litwie doszło do podpisania kilku porozumień między polskimi operatorami kolejowymi, a ich litewskimi odpowiednikami. Prezes PKP Cargo porozumiał się z Litwinami w kwestii powołania polsko-litewskiej spółki intermodalnej, natomiast szef PKP Intercity – Marek Chraniuk, zapowiedział w Wilnie start połączenia kolejowego w relacji Warszawa – Wilno.

Z treści podpisanego przez UAB LTG Link i PKP Intercity listu intencyjnego wynika, że pociąg relacji Wilno – Kowno – Białystok – Warszawa miałby ruszyć nawet w połowie 2021 roku. 

– Skład łączący stolice Polski i Litwy ma być wyposażony w liczne udogodnienia dla podróżnych m.in. Wi-Fi, klimatyzację czy gniazdka elektryczne, zapewniające komfortową podróż na całej trasie. Szczegółowe informacje dotyczące wspomnianego połączenia będziemy przekazywać bliżej terminu jego wdrożenia do rozkładu jazdy. Nawiązanie współpracy z Kolejami Litewskimi i prace nad uruchomieniem połączenia z kolejnym krajem to element długoterminowej strategii PKP Intercity, zakładającej systematyczny rozwój połączeń międzynarodowych – przeczytaliśmy w odpowiedzi PKP Intercity. Nie wiemy jednak, czy chodzi o połączenia nocne, czy dzienne oraz czy miałyby być wykonywane całorocznie i czy konieczna będzie przesiadka w Kownie na pociąg litewskiego partnera do Wilna (między Kownem a Wilnem tor ma szerokość 1520 mm.), czy też dojdzie do wykorzystania wagonów z systemem SUW 2000, który PKP Intercity obecnie nie używa. 

Rozmowy dotyczące reaktywacji połączenia kolejowego między Warszawą a którymś z litewskich dużych miast trwają od jesieni 2019. Przerwała je pandemia, która sprawiła, że wstrzymano także kursowanie międzynarodowego pociągu regio, który jeszcze kilka tygodni temu łączył Kowno z Białymstokiem. Obecnie Litwa w ogóle nie wyprawia i nie przyjmuje pociągów międzynarodowych, o czym piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Litwa (163)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Litwa (163)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5