NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowy spalinowy zespół trakcyjny Orlan kursuje pod Jekaterynburgiem

| Przemysław Farsewicz 15.08.2021 3,5k

Nowy spalinowy zespół trakcyjny Orlan kursuje pod Jekaterynburgiem
Fot. TMH
Nowy spalinowy zespół trakcyjny Orlan kursuje pod Jekaterynburgiem
Nowy spalinowy zespół trakcyjny Orlan kursuje pod Jekaterynburgiem
Nowy spalinowy zespół trakcyjny Orlan kursuje pod Jekaterynburgiem
Nowy spalinowy zespół trakcyjny Orlan kursuje pod Jekaterynburgiem
Nowy spalinowy zespół trakcyjny Orlan kursuje pod Jekaterynburgiem
Nowoczesny pociąg spalinowy Orlan z rosyjskiej fabryki Transmaszholding w Mytiszczi wyruszył na trasę Jekaterynburg – Port Lotniczy Kolcowo. Składy przybrały krótką formę dwu oraz trzyczłonowego pojazdu. Producent deklaruje możliwość montażu do sześciu członów.
Spalinowy zespół trakcyjny RA-3 Orlan może być z powodzeniem wykorzystywany do podmiejskich przewozów pasażerskich na niezelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych wyposażonych zarówno w niskie jak i wysokie platformy na peronach. RA-3 może mieć od dwóch do sześciu członów. Przedział pasażerski i kabina kierowcy wyposażone są w klimatyzację z funkcją oczyszczania i dezynfekcji powietrza.

Dwuczłonowy Orlan trzeciej generacji ma zwiększoną liczbę miejsc siedzących w porównaniu z poprzednim modelem RA-2. Pociąg ma pojemność 133 miejsc, a w wersji trzywagonowej - 229 miejsc. Poprzednik miał odpowiednio 78 miejsc i 134 miejsca.

Pociągi posiadają nową aranżację wnętrz. Komfort jazdy zapewniają miękkie fotele, szerokie półki bagażowe, oświetlenie LED. Na wyposażeniu są tablice informacyjne. Fotele posiadają wbudowane gniazda USB do ładowania małej elektroniki. Na życzenie zamawiających pociągi mogą być wyposażone w bezprzewodowy internet.

Orlany wyposażone są w monitoring i klimatyzację z modułami dezynfekcji powietrza. Są miejsce dla pasażerów na wózkach oraz rampy ułatwiające takim osobom wsiadanie i wysiadanie.

Wózki w członach czołowych RA-3 wyposażone są w odrzutniki kamieni, które zapobiegają przedostawaniu się ciał obcych pod zestawy kołowe. Ponadto, jak deklaruje producent, pociągi wyposażone są w awaryjne systemy zderzeniowe oraz szczelne przejścia międzywagonowe. Okres użytkowania taboru określono na 40 lat.

Pociąg Orlan jest najnowszym produktem firmy Transmaszholding. Za projektowanie i budowę pierwszego składu odpowiada wchodzący w skład grupy Metrowagonmasz, który ukończył projekt w 2019 roku. Inżynierowie zaprojektowali wnętrze pociągu z myślą o wygodzie pasażerów. Próby i certyfikacja RA-3 rozpoczęły się w marcu 2019 roku na torze testowym WNIIŻT (Rosyjski Instytut Badawczy Kolei Rosyjskich) w Szczerbince.

Metrowagonmasz produkuje spalinowe zespoły trakcyjne i autobusy szynowe od 1997 roku. Produkty tej rosyjskiej firmy trafiają nie tylko na rodzimy rynek, ale także do Serbii, Mongolii, na Węgry, Ukrainę i Litwę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5