Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Transmaszholding wyprodukował wagony dla Rosyjskiej Poczty [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
12-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

O ile w Polsce wagony pocztowe stanowią już relikt minionych czasów, tak w Rosji są z powodzeniem wykorzystywane. Transmaszholding właśnie zakończył duże zamówienie dla Rosyjskiej Poczty na dostawę 83 wagonów bagażowo-pocztowych.

Wagony 61-4505.01 (z przedziałem biurowym), jak podkreśla Transmaszholding, przeznaczone są do transportu pocztowego nie tylko na terenie Rosji. Konstrukcja została zaprojektowana z możliwością eksploatacji wagonu z wózkami dwóch typów, dzięki czemu tabor może być także używany na sieci Chińskiej Republiki Ludowej.

Pojazdy są wyposażone w kompleksowy system monitoringu, który jest w stanie jednocześnie monitorować do 10 wagonów bagażowych i pocztowych wchodzących w skład pociągu. Prędkość konstrukcyjna (160 km/h) pozwala na wykorzystanie wagonów w ramach pociągów zarówno pocztowo-bagażowych jak i pasażerskich.

Wagon jest podzielony na część ładunkową i część dla obsługi. Bezpieczeństwo załadunku przesyłki zapewnia brak występów na ścianach i podłodze, a także specjalny system mocowania.

Produkcja wagonów bagażowych i pocztowych w Twerskich Zakładach Wagonowych została rozpoczęta w 2015 roku. Teraz Rosyjska Poczta posiada już ok trzystu wagonów pocztowych modeli 61-4505 i 61-4504. Pojazdy te są zwycięzcami ogólnorosyjskiego konkursu "100 Najlepszych Produktów Rosji" w kategorii "Towary o przeznaczeniu przemysłowym i technicznym" za rok 2015.

Tymczasem Poczta Polska nie korzysta z usług kolei od 2011 r., kiedy zakończono proces zmiany łańcucha logistycznego na taki, w którym całość ruchu w kraju obsługiwana jest transportem samochodowym. Przedsiębiorstwo sprzedało także jedne z ostatnich wagonów pocztowych. Ministerstwo Aktywów Państwowych, nadzorujące państwowego operatora pocztowego, nie pozostawia złudzeń.

– Obecnie duża część przewozów pasażerskich, zwłaszcza pomiędzy największymi miastami, jest wykonywana przy wykorzystaniu pociągowych składów zespolonych, których konstrukcja uniemożliwia przewożenie i wymianę na dużą skalę ładunku, w tym przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych, szczególnie w sytuacji, gdy większość postojów na stacjach trwa do kilku minut – wyjaśnił w odpowiedzi na interpelację poselską Maciej Małecki, sekretarz stanu w resorcie aktywów państwowych. Okazuje się jednak, że PKP SA nie wyklucza możliwości stworzenie warunków dla realizacji tego typu bądź podobnych usług w przyszłości, jeżeli będzie na takie usługi określone zapotrzebowanie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po 5 latach wraca pociąg Pjongjang – Moskwa

Pasażer

Po 5 latach wraca pociąg Pjongjang – Moskwa

Przemysław Jezierski 19 lipca 2025

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Biznes

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

Rosja: Nielegalna kopia Desiro. Siemens pozywa Ural Locomotives

Prawo i polityka

Rosja kupuje wagony pocztowe

Warte uwagi

Rosja kupuje wagony pocztowe

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 08 listopada 2015

Ostatni kurs wagonu pocztowego w Polsce

Rynek Kolejowy TV

Ostatni kurs wagonu pocztowego w Polsce

bisu1991/Trainspotting 21 grudnia 2011

Zobacz również:

Po 5 latach wraca pociąg Pjongjang – Moskwa

Pasażer

Po 5 latach wraca pociąg Pjongjang – Moskwa

Przemysław Jezierski 19 lipca 2025

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Biznes

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

Rosja: Nielegalna kopia Desiro. Siemens pozywa Ural Locomotives

Prawo i polityka

Rosja kupuje wagony pocztowe

Warte uwagi

Rosja kupuje wagony pocztowe

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 08 listopada 2015

Ostatni kurs wagonu pocztowego w Polsce

Rynek Kolejowy TV

Ostatni kurs wagonu pocztowego w Polsce

bisu1991/Trainspotting 21 grudnia 2011

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij