NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Transmaszholding wyprodukował wagony dla Rosyjskiej Poczty [zdjęcia]

| Przemysław Farsewicz 12.12.2021 3,9k

Transmaszholding wyprodukował wagony dla Rosyjskiej Poczty [zdjęcia]
Wagon pocztowy dla RŻD Fot. TMH
Transmaszholding wyprodukował wagony dla Rosyjskiej Poczty [zdjęcia]
Transmaszholding wyprodukował wagony dla Rosyjskiej Poczty [zdjęcia]
Transmaszholding wyprodukował wagony dla Rosyjskiej Poczty [zdjęcia]
O ile w Polsce wagony pocztowe stanowią już relikt minionych czasów, tak w Rosji są z powodzeniem wykorzystywane. Transmaszholding właśnie zakończył duże zamówienie dla Rosyjskiej Poczty na dostawę 83 wagonów bagażowo-pocztowych.
Wagony 61-4505.01 (z przedziałem biurowym), jak podkreśla Transmaszholding, przeznaczone są do transportu pocztowego nie tylko na terenie Rosji. Konstrukcja została zaprojektowana z możliwością eksploatacji wagonu z wózkami dwóch typów, dzięki czemu tabor może być także używany na sieci Chińskiej Republiki Ludowej.

Pojazdy są wyposażone w kompleksowy system monitoringu, który jest w stanie jednocześnie monitorować do 10 wagonów bagażowych i pocztowych wchodzących w skład pociągu. Prędkość konstrukcyjna (160 km/h) pozwala na wykorzystanie wagonów w ramach pociągów zarówno pocztowo-bagażowych jak i pasażerskich.

Wagon jest podzielony na część ładunkową i część dla obsługi. Bezpieczeństwo załadunku przesyłki zapewnia brak występów na ścianach i podłodze, a także specjalny system mocowania.

Produkcja wagonów bagażowych i pocztowych w Twerskich Zakładach Wagonowych została rozpoczęta w 2015 roku. Teraz Rosyjska Poczta posiada już ok trzystu wagonów pocztowych modeli 61-4505 i 61-4504. Pojazdy te są zwycięzcami ogólnorosyjskiego konkursu "100 Najlepszych Produktów Rosji" w kategorii "Towary o przeznaczeniu przemysłowym i technicznym" za rok 2015.

Tymczasem Poczta Polska nie korzysta z usług kolei od 2011 r., kiedy zakończono proces zmiany łańcucha logistycznego na taki, w którym całość ruchu w kraju obsługiwana jest transportem samochodowym. Przedsiębiorstwo sprzedało także jedne z ostatnich wagonów pocztowych. Ministerstwo Aktywów Państwowych, nadzorujące państwowego operatora pocztowego, nie pozostawia złudzeń.

– Obecnie duża część przewozów pasażerskich, zwłaszcza pomiędzy największymi miastami, jest wykonywana przy wykorzystaniu pociągowych składów zespolonych, których konstrukcja uniemożliwia przewożenie i wymianę na dużą skalę ładunku, w tym przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych, szczególnie w sytuacji, gdy większość postojów na stacjach trwa do kilku minut – wyjaśnił w odpowiedzi na interpelację poselską Maciej Małecki, sekretarz stanu w resorcie aktywów państwowych. Okazuje się jednak, że PKP SA nie wyklucza możliwości stworzenie warunków dla realizacji tego typu bądź podobnych usług w przyszłości, jeżeli będzie na takie usługi określone zapotrzebowanie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (428)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rosja (428)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5