NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alstom chwali się dużymi zyskami

| Roman Czubiński 17.05.2022 955

Alstom chwali się dużymi zyskami
fot. RK
Nowe zamówienia na całym świecie, wzrost znaczenia na świecie dzięki przejęciu Bombardiera i duży zysk netto – to najważniejsze informacje, którymi chwali się Alstom w raporcie rocznym. Na wyniku finansowym koncernu ciąży jednak niejasna sytuacja związana z rosyjskimi zakładami Transmaszholding, którego Alstom jest mniejszościowym udziałowcem.
Sprawozdanie obejmuje okres od 1 kwietnia 2021 r do 31 marca 2022 r. Koncern pozyskał w tym czasie zamówienia warte łącznie 19,3 mld euro. Sprzedaż wyniosła w tym czasie 15,5 mld euro. Dochód przed opodatkowaniem i potrąceniem odsetek od zobowiązań (EBIT) to 767 mln euro, a zysk netto – 268 mln euro.

Wyniki te nie uwzględniają jednak utraty wartości udziałów koncernu w rosyjskich zakładach Transmaszholding (TMH). Po wybuchu wojny w Ukrainie Alstom wydał oświadczenie o wycofaniu się z dostaw jakichkolwiek produktów do Rosji, nie pozbył się jednak udziałów w rosyjskiej spółce produkującej tabor na lokalny rynek. Zarząd koncernu nie podjął wciąż decyzji, co zrobi ze swoim 20-procentowym udziałem w TMH. Potencjalne straty z tego powodu mogą wynosić aż 441 mln euro.

Wolne przepływy pieniężne do Alstomu były ujemne – osiągnęły wartość -992 mln euro. Dla drugiej połowy roku wskaźnik był jednak dodatni (469 mln euro). Przez ostatni rok mocno zwiększyła się kwota zobowiązań netto – z 899 mln do 2,085 mld euro. Przedstawiciele koncernu podkreślają jednak dobry poziom płynności finansowej i rosnący kapitał własny oraz wartość majątku. Biorąc pod uwagę całokształt sytuacji, rada dyrektorów zdecydowała o wypłaceniu dywidendy w wysokości 25 eurocentów od każdej posiadanej akcji.

Prezes Alstomu Henri Poupart-Lafarge podkreśla, że osiągnięte wyniki są zgodne z założeniami zarówno pod względem finansowym, jak i operacyjnym. – W roku 2021/2022 otrzymaliśmy silny dopływ nowych zamówień. Jest to świadectwo wzmocnienia naszego potencjału nie tylko w Europie, ale także w Ameryce Łacińskiej, na Tajwanie i w Australii – komentuje. Zwłaszcza w drugiej połowie roku podatkowego stabilizowała się sytuacja związana z poszczególnymi projektami, również tymi przejętymi po Bombardier Transportation. Po początkowych problemach integracja firm – jak twierdzi szef Alstomu – postępuje zgodnie z oczekiwaniami. – Pomimo przeciwności, związanych z makroekonomią i sytuacją geopolityczną, cele naszej grupy na rok 2025 pozostają aktualne – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5