Partnerzy serwisu:
Biznes

Alstom chwali się dużymi zyskami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
17-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Alstom chwali się dużymi zyskami
fot. RK
Nowe zamówienia na całym świecie, wzrost znaczenia na świecie dzięki przejęciu Bombardiera i duży zysk netto – to najważniejsze informacje, którymi chwali się Alstom w raporcie rocznym. Na wyniku finansowym koncernu ciąży jednak niejasna sytuacja związana z rosyjskimi zakładami Transmaszholding, którego Alstom jest mniejszościowym udziałowcem.

Sprawozdanie obejmuje okres od 1 kwietnia 2021 r do 31 marca 2022 r. Koncern pozyskał w tym czasie zamówienia warte łącznie 19,3 mld euro. Sprzedaż wyniosła w tym czasie 15,5 mld euro. Dochód przed opodatkowaniem i potrąceniem odsetek od zobowiązań (EBIT) to 767 mln euro, a zysk netto – 268 mln euro.

Wyniki te nie uwzględniają jednak utraty wartości udziałów koncernu w rosyjskich zakładach Transmaszholding (TMH). Po wybuchu wojny w Ukrainie Alstom wydał oświadczenie o wycofaniu się z dostaw jakichkolwiek produktów do Rosji, nie pozbył się jednak udziałów w rosyjskiej spółce produkującej tabor na lokalny rynek. Zarząd koncernu nie podjął wciąż decyzji, co zrobi ze swoim 20-procentowym udziałem w TMH. Potencjalne straty z tego powodu mogą wynosić aż 441 mln euro.

Wolne przepływy pieniężne do Alstomu były ujemne – osiągnęły wartość -992 mln euro. Dla drugiej połowy roku wskaźnik był jednak dodatni (469 mln euro). Przez ostatni rok mocno zwiększyła się kwota zobowiązań netto – z 899 mln do 2,085 mld euro. Przedstawiciele koncernu podkreślają jednak dobry poziom płynności finansowej i rosnący kapitał własny oraz wartość majątku. Biorąc pod uwagę całokształt sytuacji, rada dyrektorów zdecydowała o wypłaceniu dywidendy w wysokości 25 eurocentów od każdej posiadanej akcji.

Prezes Alstomu Henri Poupart-Lafarge podkreśla, że osiągnięte wyniki są zgodne z założeniami zarówno pod względem finansowym, jak i operacyjnym. – W roku 2021/2022 otrzymaliśmy silny dopływ nowych zamówień. Jest to świadectwo wzmocnienia naszego potencjału nie tylko w Europie, ale także w Ameryce Łacińskiej, na Tajwanie i w Australii – komentuje. Zwłaszcza w drugiej połowie roku podatkowego stabilizowała się sytuacja związana z poszczególnymi projektami, również tymi przejętymi po Bombardier Transportation. Po początkowych problemach integracja firm – jak twierdzi szef Alstomu – postępuje zgodnie z oczekiwaniami. – Pomimo przeciwności, związanych z makroekonomią i sytuacją geopolityczną, cele naszej grupy na rok 2025 pozostają aktualne – dodaje.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5