NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Transmaszholding z piętrowym wagonem restauracyjnym dla Kolei Rosyjskich

| Przemysław Farsewicz 05.12.2021 5,8k

Transmaszholding z piętrowym wagonem restauracyjnym dla Kolei Rosyjskich
Fot. TMH
Rosyjski producent taboru Transmaszholding uzyskał dopuszczenie do eksploatacji dla prototypowych piętrowych wagonów restauracyjnych. Nowością jest pneumatyczne zawieszenie w pojeździe. Certyfikat ważny jest w Unii Celnej skupionej wokół Rosji.
Podczas Moscow Transport Week 2021, Aleksander Komissarow, szef Federalnego Rejestru Certyfikacji Transportu Kolejowego wręczył dyrektorowi technicznemu zakładu Transmaszholding, Aleksiejowi Moguczewowi, certyfikat zgodności technicznej regulaminu unii celnej dla wagonu restauracyjnego modelu 61-4525. Wagon jest konstrukcją piętrową, a dokument pozwala na swobodne eksploatowanie go w Rosji oraz w krajach Unii Celnej, czyli na Białorusi, w Kazachstanie, Kirgistanie i Armenii.

Jak podkreśla producent, nowy wagon restauracyjny powstał w oparciu o doświadczenia z wcześniejszego modelu o numerze 61-4473, który powstał w 2013 roku. Nowy ma na celu uzupełnienie nowej linii wagonów piętrowych Transmaszholding. Będzie on produkowany dla rosyjskiego narodowego przewoźnika pasażerskiego RŻD w ramach podpisanej w 2019 roku umowy na łącznie 3730 wagonów różnego typu z dostawą do 2025 roku.

– Nowy wagon restauracyjny to nasz kolejny krok w dziedzinie inżynierii pojazdów. Powstał on w ścisłej współpracy z RŻD oraz zgodnie z nową koncepcją obsługi gastronomicznej w pociągu. Ten wagon znacząco przewyższa swojego poprzednika. Spodziewamy się, że w krótkim czasie wyślemy prototyp do przewoźnika i rozpoczniemy w przyszłym roku produkcję seryjną – mówi Aleksiej Moguczew, dyrektor techniczny zakładu Transmaszholding.

Zmiana wymiarów nadwozia pozwoliła na stworzenie bardziej komfortowych warunków dla pasażerów na górnym pokładzie. Odległość do sufitu zwiększyła się o ponad 20 cm, przejście wzdłuż korytarza pierwszego piętra stało się wyższe. Po raz pierwszy zastosowane zawieszenie pneumatyczne, które pozwala na płynniejszą jazdę.

Na parterze znajduje się kuchnia, stanowisko do mycia i 4-osobowy bar. Wagon wyposażony jest w lodówkę o pojemności 3 tys. litrów i zamrażarkę o pojemności 700 litrów. Na drugim piętrze znajduje się jadalnia z 36 miejscami do siedzenia. Przenoszenie gorących naczyń między pokładami wagonu ma zapewniać winda. Po raz pierwszy pasażerowie mają mieć możliwość zakupu biletu na podróż w wagonie restauracyjnym. Dlatego w pojeździe umieszczono także półki bagażowe oraz miejsce na duży bagaż.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (428)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rosja (428)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5