NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Stadler Giruno z zezwoleniem na eksploatację

| inf. pras. 09.04.2019 32

Stadler Giruno z zezwoleniem na eksploatację
Fot. Stadler
Nowy, szybki pociąg Smile produkcji Stadlera, nazwany przez szwajcarskie koleje SBB Giruno, uzyskał homologację Szwajcarskiego Federalnego Urzędu Transportu (BAV) na jazdę po torach szwajcarskiej sieci kolejowej z prędkością do 200 km/h w trakcji pojedynczej. Pociągi Giruno mają być stopniowo włączane do eksploatacji począwszy od lata 2019 roku.
4 kwietnia 2019 roku Federalny Urząd Transportu (BAV) wydał zezwolenie do eksploatacji pociągu Smile z prędkością do 200 km/h w trakcji pojedynczej. Otwiera to pojazdowi, który będzie przemierzał alpejski tunel Gotarda, możliwość poruszania się po torach szwajcarskiej sieci kolejowej z pasażerami. Smile z powodzeniem przeszedł wszystkie etapy projektowe. Od kwietnia 2017 roku odbył kilkaset jazd testowych w Szwajcarii, Włoszech, Niemczech i Austrii.

Mierzący 400 metrów w trakcji podwójnej pojazd Giruno oferuje pasażerom 810 miejsc siedzących. Posiada niskopodłogowe wejścia przystosowane do różnych wysokości peronów: w Szwajcarii, Włoszech i Austrii – 55 cm, w Niemczech – 76 cm. Takie rozwiązanie jest nowością w SBB jeśli chodzi o jednopiętrowy elektryczny zespół trakcyjny. Giruno spełnia najwyższe wymagania w obszarze norm PRM (dot. równych szans osób niepełnosprawnych), między innymi posiada średnio dwa razy więcej miejsc i toalet przystosowanych do potrzeb osób poruszających się na wózkach niż wymagają tego przepisy. Nowe pociągi o jasnych, przestronnych i eleganckich wnętrzach zapewniają wysoki komfort podróżowania: oferują bardzo dobrą jakość połączeń sieci komórkowych, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, duże, wygodne półki na bagaże, oddzielne toalety damskie i męskie oraz nowoczesne energooszczędne oświetlenie LED.

Pod koniec 2016 roku otwarty został tunel bazowy Świętego Gotarda – najdłuższy tunel kolejowy na świecie. Z końcem 2020 roku drogę kolejową prowadzącą przez Alpy ma uzupełnić tunel bazowy Ceneri. Biorąc pod uwagę spodziewany wzrost zainteresowania przejazdami transalpejskimi, koleje SBB zamówiły w firmie Stadler 29 zespołów trakcyjnych z opcją na dalsze 92 pociągi. Jedenastoczłonowe, wielosystemowe elektryczne zespoły trakcyjne będą rozwijać prędkość do 250 km/h. Stadler zaprojektował i zbudował nowy pociąg w zaledwie 23 miesiące od podpisania umowy w październiku 2014 roku. Trzy miesiące później pierwszy pociąg został oddany do eksploatacji. Pierwsza prezentacja pojazdu miała miejsce podczas targów InnoTrans 2016 w Belinie. Stadler nazwał swoje szybkie pociągi SMILE, a koleje SBB nadały im nazwę Giruno, co w języku retoromańskim oznacza myszołowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (119)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (119)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5