Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-01-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje
Ogłoszenie przez MIiR informacji o planowanej likwidacji nocnego pociągu do Mińska może okazać się przedwczesne. Ministerstwo wycofuje się bowiem z poprzednich komunikatów i twierdzi, że wiążące decyzje w sprawie przyszłości połączenia nie zostały jeszcze podjęte. Trwają bowiem rozmowy z Kolejami Białoruskimi (BCz). 

Jeszcze niecały miesiąc temu Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zapowiadało, że wraz z marcową korektą rozkładu jazdy przestanie dotować kursy nocnego pociągu Warszawa Zachodnia – Mińsk Pasażerski – Warszawa Zachodnia. Wraz z likwidacją międzynarodowego składu zestawionego z wagonów sypialnych z rozkładów jazdy zniknąć miała także grupa wagonów krajowych Warszawa – Terespol – Warszawa.

Likwidację trzeba przecież... zaplanować i uzgodnić z Białorusinami

Podróżujący na Białoruś straciliby możliwość wygodnego przejazdu nocą, a mieszkańcy południowego Podlasia – dostania się do Warszawy rano i powrotu do domów późnym wieczorem. Być może jednak połączenie zostanie utrzymane. W piśmie do jednego z naszych Czytelników zastępca dyrektora biura ministra Dominik Szostak informuje bowiem, że „nie została podjęta decyzja o likwidacji pociągu Warszawa – Mińsk”.

 – Na chwilę obecną żadnej wiążącej decyzji w tej sprawie nie ma – potwierdził Piotr Popa, rzecznik prasowy resortu. – Zmiany oferty międzynarodowej powinny być uzgadniane ze wszystkimi stronami zaangażowanymi w realizację połączenia, w tym przypadku z Koleją Białoruską, a także ogłaszane z odpowiednio dużym wyprzedzeniem – mówi. – W celu utrzymania połączenia w rozkładzie jazdy 2014/2015 prowadzona jest ścisła współpraca MIR z pozostałymi partnerami, m.in. planowane są dalsze rozmowy z przewoźnikiem polskim i białoruskim – zapewnia.

Nocne połączenie wyjeżdżające po 16:00

Rozmowy z BCz prowadzi również PKP Intercity. – Na razie rozmawiamy jeszcze ze stroną białoruską – mówi Beata Czemerajda z biura prasowego przewoźnika. – Więcej informacji w tej sprawie przekażemy w lutym – dodaje. Jak przekonuje MIiR, niezależnie od decyzji w sprawie pociągu 115/116, bezpośrednie połączenie między stolicami Polski i Białorusi będzie zapewnione. – Bez zmian od 15 marca funkcjonować będzie w dalszym ciągu nocny pociąg „Polonez” na trasie Warszawa Zachodnia – Moskwa Białoruska – Warszawa Zachodnia – deklaruje Piotr Popa.

Godziny kursów pociągu moskiewskiego dopasowane są jednak do potrzeb jadących do Rosji. Podróżujący na Białoruś będą musieli wsiadać do pociągu w Warszawie już po 16:00 i wysiąść z niego w środku nocy (w Brześciu już po 22, w Mińsku o 3:07, pociąg ten nie zatrzymuje się w Baranowiczach).

MIiR zawiesił już szereg kursów

Jeśli ostatecznie dojdzie do likwidacji połączenia, będzie to kolejne w ostatnim czasie zmniejszenie oferty międzynarodowej. Wraz z końcem grudnia z rozkładu jazdy zniknęły m.in. dwa kursy pociągów RegioEkspres z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. Wciąż nie milkną echa tej zaskakującej decyzji. – Z tego połączenia korzystało bardzo wiele młodych osób studiujących w Polsce i zagranicą. Sprawnie i szybko komunikowało ważne miejscowości, a ze względu na koszt było dostępne dla każdego. Proponowane alternatywne rozwiązanie już tego nie oferuje – komentuje w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Elżbieta Rafalska, lubuska poseł PiS, która na początku tygodnia złożyła w tej sprawie interpelację do MIiR.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

Prześwietlą pociągi w Terespolu

Infrastruktura

Prześwietlą pociągi w Terespolu

jm, Rynek Kolejowy 09 września 2014

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Pasażer

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 30 grudnia 2014

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

Prześwietlą pociągi w Terespolu

Infrastruktura

Prześwietlą pociągi w Terespolu

jm, Rynek Kolejowy 09 września 2014

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Pasażer

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 30 grudnia 2014

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5