Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP IC: Mniej TLK do Terespola
Wiemy już, że likwidacja nocnego połączenia do Mińska będzie wiązać się także ze zmniejszeniem liczby połączeń do Białej Podlaskiej i Terespola dostępnych w komunikacji krajowej. PKP IC wykreśli bowiem z rozkładu także grupę wagonów z miejscami siedzącymi relacji Warszawa Zachodnia – Terespol.

Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, międzynarodowy nocny pociąg pospieszny z Warszawy Zachodniej do Mińska będzie kursować tylko do połowy marca. Dziś wiemy już, że wykreślenie z rozkładu dotowanego z puli Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju kursu międzynarodowego będzie się wiązać także z likwidacją krajowego połączenia kategorii TLK. Pociąg przewoził bowiem grupę wagonów z miejscami do siedzenia wyłączaną ze składu w Terespolu. PKP Intercity poinformowało nas, że nie będzie uruchamiać osobnego pociągu, by zapewnić komunikację z południowym Podlasiem w godzinach zwolnionych przez zawieszenie kursu na Białoruś.

Przewoźnik proponuje pociąg o trzy godziny wcześniej

 – Odwołanie pociągu międzynarodowego na trasie Warszawa Zachodnia – Mińsk wiąże się również z zawieszeniem kursowania składu na odcinku krajowym – potwierdza w krótkim komunikacie biuro komunikacji i public relations przewoźnika. – Pasażerowie podróżujący na trasie Warszawa – Terespol będą mogli nadal korzystać z dotychczasowych pociągów, m.in. TLK „Podlasie”, TLK „Kraszewski” czy międzynarodowego pociągu „Polonez” – proponuje PKP Intercity.

Po wchodzącej w życie 15 marca korekcie rozkładu jazdy znacznie ograniczona zostanie jednak oferta przewozowa w godzinach wieczornych w stronę Terespola i wczesnoporannych w kierunku Warszawy. Skład miński pozwalał bowiem na powrót ze stolicy po godzinie 21:00, by dotrzeć np. do Białej Podlaskiej kilka minut po 23:00. Sugerowany przez przewoźnika jako alternatywny pociąg TLK „Kraszewski” wyjeżdża z Warszawy aż trzy godziny wcześniej. Podobnie jest w kierunku przeciwnym – choć skład z Białorusi wyjeżdża z Białej Podlaskiej już po 3:00, pozwala na dotarcie do Warszawy kilka minut przed 6:00, co umożliwia dogodne skomunikowania w głąb kraju. Kolejny pociąg – jadący z Moskwy pospieszny „Polonez” – przyjeżdża na stację Warszawa Centralna dopiero po 8:00. W obu przypadkach nie ma też alternatywnych połączeń przesiadkowych pociągami regionalnymi.

Niemal wszystkie pociągi międzynarodowe wożą też wewnątrz kraju

Warto zauważyć, że nie jest to jedyna sytuacja, w której cięcia w ofercie międzynarodowej wpływają w znacznym stopniu także na ruch krajowy. Wprowadzony do ruchu 14 grudnia, a kursujący tylko do jutra pociąg interRegio łączący Kraków z Ostrawą jest jedynym składem kursującym po trasie Skawina – Oświęcim, a więc jedynym, który obsługuje przystanki w kilkutysięcznych miejscowościach Zator i Spytkowice. Likwidowany wraz z końcem roku pociąg RegioEkspres „Kowalski” z Poznania do Frankfurtu jest natomiast pierwszym w ciągu doby kursem łączącym stolicę Wielkopolski ze znaczną częścią województwa lubuskiego i ostatnim wieczornym połączeniem w kierunku przeciwnym.

Nawet jeśli obowiązujące obecnie prawo przerzuca odpowiedzialność za zapewnienie połączeń w takich relacjach na marszałków województw, niestabilna sieć połączeń transgranicznych w pewnym stopniu z pewnością osłabi pozycję i wizerunek kolei wśród podróżujących także w relacjach krajowych. Niezorientowanym w zawiłej strukturze finansowania przewozów pasażerom przeszkadzać będzie bowiem przede wszyskim likwidacja możliwości dogodnego dojazdu, a nie niedoskonałość przepisów wyznaczających kompetencje poszczególnych szczebli władzy.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

Prześwietlą pociągi w Terespolu

Infrastruktura

Prześwietlą pociągi w Terespolu

jm, Rynek Kolejowy 09 września 2014

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Pasażer

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2015

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

Prześwietlą pociągi w Terespolu

Infrastruktura

Prześwietlą pociągi w Terespolu

jm, Rynek Kolejowy 09 września 2014

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Pasażer

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2015

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5