Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ciężkie pociągi pojadą po przebudowanym moście w Terespolu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
18-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Blisko 24 miliony złotych PKP Polskie Linie Kolejowe SA wydały na przebudowę mostu kolejowego w Terespolu na granicy polsko-białoruskiej. Jest to jedno z najważniejszych zadań, które zwiększy ilość przywożonych i wywożonych ładunków. Od połowy grudnia pociągi będą jeździły po odnowionym moście kolejowym przystosowanym do wyższych prędkości i cięższych pociągów.

Masa przewożonego w każdym wagonie towaru będzie mogła być zwiększona średnio nawet o 10-12 ton. Ma to znaczenie dla przewozów towarowych po torach o klasycznym i o szerokim rozstawie szyn stosowanym w krajach za wschodnią granicą Polski. Docelowo granicę polsko-białoruską będą przekraczały wagony w pełni załadowane towarami jak węgiel, ropa naftowa, tarcica, które zostaną przeładowane na polskich stacjach. Nie będzie potrzeby ich częściowego rozładunku po stronie białoruskiej. Za granicę trafią towary przetworzone – m.in. auta i artykuły przemysłowe. Wzmocniona konstrukcja mostu zapewni również możliwość szybszej jazdy pociągów – dla pociągów pasażerskich będzie to 100 km/h, a dla pociągów towarowych 80 km/h.

Po nowym moście pierwsze pociągi przejadą wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 14 grudnia. Wykonawca pracujący na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.  zakończył najważniejsze roboty – budowę nowych przęseł, nasuwanie ich z pomocą siłowników hydraulicznych na docelowe miejsce oraz wzmacnianie podpór w nurcie rzeki. Zadanie obejmuje również przebudowę torów – zarówno stosowanego w Polsce i prawie całej Europie o szerokości 1435 mm oraz toru używanego m.in. w Rosji i na Białorusi o szerokości 1520 mm.

Most dla celów ochrony granicy państwa został wyposażony w nowe oświetlenie, pomosty patrolowe oraz siatki zabezpieczające. Dodatkową inwestycją zapewniającą wyższy poziom ochrony granicy, będzie budowa skanerów do prześwietlania ładunków transportowanych w wagonach zza wschodniej granicy.

Most graniczny w Terespolu na Bugu to jeden z 19 mostów granicznych w Polsce. Przed modernizacją codziennie przeprawiało się nim 34 pociągi na dobę. Przebudową mostu zajęła się firma Intop. Inwestycja jest warta ponad 24 miliony zł.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

Prześwietlą pociągi w Terespolu

Infrastruktura

Prześwietlą pociągi w Terespolu

jm, Rynek Kolejowy 09 września 2014

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Pasażer

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 30 grudnia 2014

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Pasażer

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2015

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

Prześwietlą pociągi w Terespolu

Infrastruktura

Prześwietlą pociągi w Terespolu

jm, Rynek Kolejowy 09 września 2014

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Pasażer

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 30 grudnia 2014

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Pasażer

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2015

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5