NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Płock: Którędy przeprowadzić obwodnicę? Miasto oprotestowało propozycję PLK

| Kasper Fiszer 19.03.2021 5k

Płock: Którędy przeprowadzić obwodnicę? Miasto oprotestowało propozycję PLK
Pociąg osobowy z Kutna do Płocka i Sierpca fot. Kasper Fiszer
Płock: Którędy przeprowadzić obwodnicę? Miasto oprotestowało propozycję PLK
Płock: Którędy przeprowadzić obwodnicę? Miasto oprotestowało propozycję PLK
Choć PKP PLK nie wybrały jeszcze ostatecznie wariantu przebiegu planowanej towarowej obwodnicy Płocka, inwestycja budzi już teraz duże kontrowersje. Miasto sprzeciwia się bowiem jednej z propozycji. Decyzja o budowie torów po najkrótszej z rozważanych dróg miałaby bowiem skutkować dużymi utrudnieniami dla mieszkańców.
Władze Płocka zaprotestowały przeciwko jednej z koncepcji budowy towarowej obwodnicy miasta, jaką rozważa zarządca infrastruktury kolejowej – PKP PLK. Samorząd argumentuje, że tory przebiegałyby nie z dala od zabudowań, a pomiędzy centrum i osiedlami mieszkaniowymi. Prezydent Płocka Andrzej Makowski argumentuje, że PKP PLK zarekomendowały dalsze prace projektowe nad jednym z czterech rozważanych wcześniej wariantów – najkrótszym, ale i najbardziej uciążliwym dla mieszkańców.

PLK uspokajają: decyzje wciąż nie zapadły, mamy tylko punkt wyjścia do dyskusji

PLK twierdzą natomiast, że na razie przygotowywane jest dopiero studium wykonalności modernizacji linii nr 33 pomiędzy Kutnem a Sierpcem (to w ramach tej inwestycji miałby zostać wybudowany nowy odcinek), a wykonawca prowadzi obecnie prace koncepcyjne. Zgodnie z deklaracją inwestora zmiany miałyby służyć wyprowadzeniu intensywnego ruchu towarowego z centrum miasta i jego oddzieleniu od ruchu pasażerskiego. – Ostateczny wariant do dalszego opracowania projektu zostanie wybrany w drugiej połowie tego roku – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Spółka wskazuje, że na razie analizowane są uwagi i wnioski złożone w trakcie konsultacji społecznych. – Zaprezentowane korytarze przebiegu linii kolejowej należy traktować jako punkt wyjścia do wypracowania optymalnego efektu, który będzie uzyskany dzięki opracowanemu projektowi – powiedział nasz rozmówca. Tymczasem aktualnie prowadzone są dopiero prace przedprojektowe.

Nie znamy żadnych szczegółów dotyczących wpływu obwodnicy na życie płocczan

Zgodnie z optyką przedstawioną przez PKP PLK na razie nie ma powodów do niepokoju: wciąż rozpatrywane są różne warianty przebiegu trasy, a nawet jeśli wybrany zostanie ten, który wzbudził w Płocku spore kontrowersje, z pewnością będzie on dyskutowany i korygowany. Służby prasowe przedsiębiorstwa nie odniosły się natomiast wprost do naszych pytań dotyczących m.in. hałasu emitowanego przez pociągi potencjalnie przejeżdżające w pobliżu osiedli. Nie wiemy też, czy tory przecięłyby istniejące ciągi komunikacyjne, w tym piesze, w sposób, który wydłużyłby drogę dojazdu czy dojścia.

Koncepcja budowy nowej obwodnicy ma na celu przede wszystkim usprawnienie obsługi płockiej rafinerii. Przypomnijmy, że nie jest to jedyna planowana zmiana na linii nr 33. Niebawem ma bowiem ruszyć remont północnego odcinka tej trasy łączącego Sierpc z Brodnicą. W grudniu powróci tam regularny ruch pasażerski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5