NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK zastanowi się nad elektryfikacją linii 286 od Kłodzka do Ścinawki Średniej

| Michał Szymajda 14.07.2022 4,1k

PLK zastanowi się nad elektryfikacją linii 286 od Kłodzka do Ścinawki Średniej
fot. PKP PLK
PKP PLK zamówi dokumentację projektową dla modernizacji linii kolejowej 286 na odcinku od Kłodzka Głównego do Ścinawki Średniej. Jedną z opcji jest elektryfikacja tego ważnego głównie dla ruchu pociągów towarowych szlaku.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla szlaku Ścinawka Średnia – Kłodzko Główne wraz z nadzorem autorskim. Projekt ma powstać w ramach programu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – Region Śląski".

Wybrany w drodze przetargu autor dokumentacji zaplanuje modernizację podgórskiej linii na odcinku 13 kilometrów. Prace przy stacji w Kłodzku zostały już wykonane w ramach poprzednich projektów, a przy stacji w Ścinawce trwają, dlatego chodzi głównie o prace na szlaku.

W przetargu są opcje. Szczególnie ciekawa jest druga z nich dotycząca sporządzenia dokumentacji w zakresie budowy sieci trakcyjnej oraz analizy zasilania na szlaku Kłodzko Główne – Ścinawka Średnia. Trzecia opcja zakłada „pełnienie nadzoru autorskiego nad dokumentacją w zakresie budowy sieci trakcyjnej przewidzianej do wykonania w ramach Prawa Opcji nr 2”. Budowa sieci trakcyjnej w przyszłości ułatwiłaby transport urobku z kopalń zlokalizowanych w pobliżu Ścinawki do Kłodzka, gdzie sieć trakcyjna już się znajduje.

PLK zaznacza jednak, że może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, „jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane”. Oferty w przetargu można składać do 17 sierpnia.

W ostatnich latach PLK prowadziła już liczne prace przy linii 286, m.in. przy najdłuższym w Polsce tunelu kolejowym. Na większości tej górskiej linii między Kłodzkiem a Wałbrzychem jeździmy z prędkością 80 km/h. Na odcinku Kłodzko – Ścinawka po jednym torze można jechać z prędkością 100 km/h, po drugim tylko 40 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5