NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wałbrzych – Kłodzko: Znamy zakres robót w remontowanym tunelu

| Kasper Fiszer 27.02.2019 2,8k

Wałbrzych – Kłodzko: Znamy zakres robót w remontowanym tunelu
Tunel pod Małym Wołowcemfot. Mateusz Małkowski, lic. CC BY-SA 3.0
Czerwcowy termin otwarcia nieczynnego fragmentu trasy należy traktować jako wstępny. Do tego czasu naprawione mają zostać uszkodzone fragmenty we wnętrzu obiektu. Prace są czasochłonne i konieczne będzie ich wykonywanie etapami – oceniają PKP Polskie Linie Kolejowe.
Mimo wcześniejszych zapowiedzi dotyczących możliwości przywrócenia ruchu pasażerskiego na ostatnich kilometrach linii kolejowej nr 286 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny pomiędzy Jedliną Górną a Wałbrzychem nadal kursują autobusy komunikacji zastępczej. Po zakończonym remoncie torowiska szlak miał być otwarty najpierw w grudniu zeszłego roku, a potem na początku stycznia. Na naszych łamach informowaliśmy już jednak, że w związku z koniecznością przeprowadzenia dodatkowych prac w tunelu pod Małym Wołowcem pociągi nie pojadą tam mniej więcej do wakacji.

Wymieniona zostanie wewnętrzna obudowa tunelu

– Po zbadaniu stanu tunelu kolejowego określone zostały zakres i technologia naprawy obiektu. Prace planowane są do czerwca – potwierdza wcześniejsze ustalenia Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Informacje o dodatkowych pracach na odcinku miedzy Jedliną Górną a Wałbrzychem Głównym zostały przekazane Kolejom Dolnośląskim, [a więc jedynemu] przewoźnikowi, którego pociągi kursują na trasie Wałbrzych – Kłodzko – zapewnił nas przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Poinformował nas też o szczegółowym zakresie planowanych robót. – W tunelu pod Małym Wołowcem wewnętrzna kamienno-ceglana obudowa na długości kilkunastu metrów, w miejscach uszkodzeń, tj. spękań i odspojeń, zostanie usunięta. Wykonana zostanie nowa obudowa. Wewnątrz tunelu stopniowo, dla uzyskania odpowiedniej wytrzymałości, będą nakładane kolejne betonowe warstwy – opowiada.

Wybrana metoda naprawy jest czasochłonna, ale ma zabezpieczyć tunel na lata

– Proces ten jest czasochłonny i będzie prowadzony etapami – tłumaczy konieczność wyłączenia szlaku z ruchu na kolejne miesiące. Zaznacza przy tym, że czerwcowy termin zakończenia usuwania odspojonych fragmentów obudowy i wykonywania jej nowych warstw należy traktować jako wstępny. Być może więc zajdzie konieczność ponownego wydłużenia okresu funkcjonowania komunikacji zastępczej.

Tunel pod Małym Wołowcem został wydrążony przeszło sto lat temu i ma długość 1168 metrów. – Obiekt jest na bieżąco monitorowany. Wykonywane prace mają zabezpieczyć go na kolejne lata dla właściwych warunków podróży i sprawnego przewozu ładunków – ocenia Bohdan Ząbek. Przypomina on także, że w zeszłym roku wykonano już roboty torowe, rozpoczęły się też prace obejmujące spoinowanie i wypełnianie ubytków w ceglanej obudowie wewnątrz tunelu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5