Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kto zaprojektuje cztery tory do Tłuszcza? [oferty]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kto zaprojektuje cztery tory do Tłuszcza? [oferty]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
PKP PLK rozpoczęła przygotowania do realizacji tzw. kolejowego master planu dla Warszawy. Pierwszym postępowaniem jest opracowanie dokumentacji dla ponownej modernizacji linii Rail Baltica na odcinku Warszawa Wschodnia – Czyżew. Chodzi m.in. o rozbudowę odcinka z Wołomina do Tłuszcza z dwóch do czterech torów. W postępowaniu wpłynęło pięć ofert.

Modernizacja linii Rail Baltica napotyka w Polsce na liczne problemy, o których wielokrotnie pisaliśmy. Trwa przeprojektowywanie odcinka do granicy państwa, m.in. w związku z wnioskami Komisji Europejskiej. Na dwutorowo zamkniętym w 2014 roku odcinku Warszawa – Sadowne wciąż nie osiągnięto zakładanych parametrów. Opóźnione są prace na drugim odcinku Sadowne – Czyżew. Dla odcinka Czyżew – Białystok po raz kolejny przesunięto wybór wykonawcy

Dużym zaskoczeniem może być zatem ogłoszony w tym miesiącu przetarg PKP PLK na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla... kolejnej modernizacji linii nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia – Czyżew. Jak wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego spółki, postępowanie jest realizacją zapisów dokumentu programowego "Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym. Master Plan dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej". Ogłoszono go na początku ubiegłego miesiąca.

– Celem projektu jest skrócenie czasu jazdy pociągów oraz poprawa przepustowości linii pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia – Czyżew i dalej w kierunku Białegostoku i państw nadbałtyckich (Rail Baltica). Inwestycja umożliwi oddzielenie ruchu dalekobieżnego od podmiejskiego na całym odcinku od Warszawy Wschodniej do Tłuszcza oraz wzrost bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym – informuje Jakubowski. Podpisanie umowy na opracowanie dokumentacji przedprojektowej planowane jest na początku 2020 r. Następnie planowane jest ogłoszenie przetargu i realizacja zadania w kolejnej perspektywie finansowej.

PKP PLK nie informuje, jakie dokładnie cele chce osiągnąć np. w zakresie liczby pociągów na godzinę. Jak czytamy w dokumentacji, wykonawca ma zdefiniować warianty inwestycyjne modernizacji lub budowy nowej infrastruktury, przy uwzględnieniu budowy nowej dwutorowej linii kolejowej Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wileńska Marki – Zielonka (przedłużenie Linii nr 6) wzdłuż linii nr 21, budowy dodatkowej pary torów linii nr 6 na odcinku Wołomin Wschód – Tłuszcz, dobudowy dodatkowego toru lub dwóch (wariant) dla ruchu pociągów przyspieszonych na linii nr 21, dobudowy dodatkowych torów z krawędziami peronowymi na stacji Warszawa Wileńska. Do tego konieczne jest dostosowanie wszystkich stacji i przystanków do dodatkowych torów, rozwiązanie kolizji między potokami ruchu, budowa nowych lub korekta lokalizacji przystanków Warszawa Targówek, Warszawa Targówek Fabryczny, Warszawa Ząbki Łodygowa (Elsnerów). PLK zaznacza, że należy uwzględnić możliwość zagłębienia linii nr 21 pod poziom gruntu w celu umożliwienia perspektywicznego wydłużenia linii nr 21 w stronę centrum Warszawy (nowa podziemna linia średnicowa).

Mają zostać opracowane co najmniej cztery warianty: dla prowadzenia ruchu pasażerskiego z prędkością 160 km/h; z prędkością 200 km/h; od 200 km/h do 250 km/h; wariant autorski. 

Aktualizacja: Jedna oferta w kosztorysie

Pod koniec sierpnia otwarto oferty w przetargu. Było ich pięć. Tylko jedna, złożona przez BBF mieści się w kosztorysie określonym na 4,059 mln zł brutto. Jej wartość to 3,793 mln żł brutto. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5