NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

PLK: Uregulujemy sprawę należności wobec ZUE w ciągu kilku dni

| Kasper Fiszer 20.03.2020 54

PLK: Uregulujemy sprawę należności wobec ZUE w ciągu kilku dni
Prace w Zduńskiej Wolifot. Kasper Fiszer
PKP PLK zapewnia, że rozmawia z ZUE ws. możliwości kontynuowania prac na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Spółka ma też w najbliższcych dniach uregulować sprawę zaległości finansowych, która stała się przyczyną złożenia przez wykonawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Czy inwestycja będzie kontynuowana bez dodatkowych przestojów?
W środę informowaliśmy na naszych łamach o złożeniu przez ZUE oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej z PKP PLK, która dotyczy toczących się obecnie robót na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Przedsiębiorstwo twierdzi, że zarządca infrastruktury nie zapłacił za wykonane prace – bezpośrednią przyczyną decyzji ma być zaległa faktura na ok. 1,65 mln zł wystawiona w grudniu 2019 r. Kontrakt ma wygasnąć 31 marca, co oznacza, że wraz z końcem miesiąca wykonawca może zejść z placu budowy.

PLK deklaruje, że 99 proc. należności reguluje na czas

Do sprawy odniósł się zamawiający. – Jesteśmy w stałym kontakcie z firmą ZUE – zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi także, że w ramach współpracy z wykonawcą wyjaśniane są kwestie płatności. Zgodnie z jego deklaracją „PKP PLK realizuje 99 proc. płatności na bieżąco”.

– Sprawa wskazanych przez ZUE należności będzie uregulowana w najbliższych dniach – zapowiada nasz rozmówca. Dodaje, że obecnie inwestycja realizowana jest bez przestojów. Wykonawca prowadzi roboty w Pabianicach oraz na odcinkach Pabianice – Lublinek i Łask – Dobroń. – Liczymy, że dzięki wypracowaniu partnerskich rozwiązań inwestycja będzie kontynuowana – podkreśla Mirosław Siemieniec.

Chęć porozumienia deklarują obie strony

Czy jest szansa na to, że spółki dojdą w ciągu niespełna dwóch tygodni do porozumienia, a czasowe trudności we współpracy nie odbiją się na tempie prowadzenia robót? Optymizmem napawa zapis z raportu giełdowego ZUE, zgodnie z którym intencją spółki jest kontynuacja prac prowadzonych na rzecz zarządcy infrastruktury kolejowej. Na razie strony nie podpisały jednak żadnego dokumentu, który formalnie cofałby skutki wcześniejszego oświadczenia wykonawcy.

Inwestycja na linii kolejowej nr 14 jest jedną z najważniejszych w regionie łódzkim. Ma ona umożliwić m.in. skrócenie czasu przejazdu na trasie do Sieradza. Jak informowaliśmy w zeszłym roku, realizacja zadania potrwa nieco dłużej, niż wynikało to z pierwotnego harmongramu
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ZUE (219)
Linia 14 (70)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

ZUE (219)
Linia 14 (70)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5