NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ZUE odstępuje od umowy na remont lk 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Co dalej z remontem?

| Kasper Fiszer 18.03.2020 6,7k

ZUE odstępuje od umowy na remont lk 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Co dalej z remontem?
Zduńska Wolafot. Kasper Fiszer
Zaległości w płatnościach na rzecz wykonawcy robót na linii kolejowej nr 14 mają być powodem odstąpienia przez niego od realizacji umowy z PKP PLK. ZUE twierdzi, że łączna kwota przeterminowanych zobowiązań krajowego zarządcy infrastruktury wobec tej spółki wynosi ok. 20 mln zł. Bezpośrednią przyczyną decyzji o rezygnacji z dalszego prowadzenia prac pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą jest nieopłacenie faktury na kwotę ok. 1,65 mln zł wystawionej w grudniu 2019 r.
We wtorek popołudniu ZUE opublikowało raport giełdowy, w którym spółka poinformowała o odstąpieniu od umowy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi na projekt i wykonanie zadania „Prace na liniach kolejowych 14, 811, na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, etap I Łódź Kaliska – Zduńska Wola”. Chodzi tu o toczące się roboty na linii nr 14 w okolicach Łodzi. Zgodnie z treścią komunikatu również we wtorek 17 marca ZUE miało złożyć oświadczenie, zgodnie z którym ma odstąpić od realizacji całej niezrealizowanej części kontraktu.

Wykonawca zarzuca PKP PLK zaległości płatnicze

ZUE ocenia przy tym, że przyczyny odstąpienia od umowy leżą po stronie zamawiającego (tj. PKP PLK). – Powodem odstąpienia od Umowy jest niewywiązywanie się przez Zamawiającego z obowiązków umownych, tj. przede wszystkim z obowiązku zapłaty bezspornego, wymagalnego wynagrodzenia w kwocie 1,65 mln zł objętej fakturą VAT wystawioną w dniu 19 grudnia 2019 r. Termin płatności przedmiotowej faktury (30 dni) upłynął w dniu 20 stycznia 2020 r. – czytamy w dokumencie.

Spółka zaznacza także, że 3 marca minął już również dodatkowy, 42-dniowy termin umowny. Według raportu zwłoki w płatnościach miały też w przypadku tego kontraktu charakter powtarzalny. Jak wynika ze stanowiska przedsiębiorstwa, łączna kwota przeterminowanych i bezspornych zaległości płatniczych PLK powstałych w wyniku realizacji tej oraz dwóch innych umów wyniosła 17 marca 2020 r. przeszło 20 mln zł.

Wraz z końcem marca ZUE zejdzie z placu budowy?

W ocenie zarządu ZUE opóźnienia w płatnościach, które mają utrudniać prowadzenie działalności firmy, nie powstały w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, bo miały swoje źródło znacznie wcześniej. – Emitent [ZUE] nie otrzymał jakiejkolwiek pisemnej informacji o tym, kiedy zaległe płatności zostaną uregulowane – zastrzeżono także w raporcie. Złożenie oświadczenia ma skutkować rozwiązaniem umowy po upływie 14 dni, a więc 31 marca tego roku. Niezależnie od odstąpienia od umowy ZUE wezwało PLK do uregulowania zaległych płatności.

Aktualność danych z raportu potwierdziła dziś późnym popołudniem Magda Kołodziejczyk odpowiedzialna za kontakty z prasą w grupie ZUE. Obecnie spółka nie będzie szerzej komentować swojej decyzji. O stanowisko w sprawie poprosiliśmy dziś rano także PKP Polskie Linie Kolejowe. Czekamy na odpowiedź.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ZUE (244)
Linia 14 (103)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5