NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

ZUE odstępuje od umowy na remont lk 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Co dalej z remontem?

| Kasper Fiszer 18.03.2020 93

ZUE odstępuje od umowy na remont lk 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Co dalej z remontem?
Zduńska Wolafot. Kasper Fiszer
Zaległości w płatnościach na rzecz wykonawcy robót na linii kolejowej nr 14 mają być powodem odstąpienia przez niego od realizacji umowy z PKP PLK. ZUE twierdzi, że łączna kwota przeterminowanych zobowiązań krajowego zarządcy infrastruktury wobec tej spółki wynosi ok. 20 mln zł. Bezpośrednią przyczyną decyzji o rezygnacji z dalszego prowadzenia prac pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą jest nieopłacenie faktury na kwotę ok. 1,65 mln zł wystawionej w grudniu 2019 r.
We wtorek popołudniu ZUE opublikowało raport giełdowy, w którym spółka poinformowała o odstąpieniu od umowy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi na projekt i wykonanie zadania „Prace na liniach kolejowych 14, 811, na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, etap I Łódź Kaliska – Zduńska Wola”. Chodzi tu o toczące się roboty na linii nr 14 w okolicach Łodzi. Zgodnie z treścią komunikatu również we wtorek 17 marca ZUE miało złożyć oświadczenie, zgodnie z którym ma odstąpić od realizacji całej niezrealizowanej części kontraktu.

Wykonawca zarzuca PKP PLK zaległości płatnicze

ZUE ocenia przy tym, że przyczyny odstąpienia od umowy leżą po stronie zamawiającego (tj. PKP PLK). – Powodem odstąpienia od Umowy jest niewywiązywanie się przez Zamawiającego z obowiązków umownych, tj. przede wszystkim z obowiązku zapłaty bezspornego, wymagalnego wynagrodzenia w kwocie 1,65 mln zł objętej fakturą VAT wystawioną w dniu 19 grudnia 2019 r. Termin płatności przedmiotowej faktury (30 dni) upłynął w dniu 20 stycznia 2020 r. – czytamy w dokumencie.

Spółka zaznacza także, że 3 marca minął już również dodatkowy, 42-dniowy termin umowny. Według raportu zwłoki w płatnościach miały też w przypadku tego kontraktu charakter powtarzalny. Jak wynika ze stanowiska przedsiębiorstwa, łączna kwota przeterminowanych i bezspornych zaległości płatniczych PLK powstałych w wyniku realizacji tej oraz dwóch innych umów wyniosła 17 marca 2020 r. przeszło 20 mln zł.

Wraz z końcem marca ZUE zejdzie z placu budowy?

W ocenie zarządu ZUE opóźnienia w płatnościach, które mają utrudniać prowadzenie działalności firmy, nie powstały w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, bo miały swoje źródło znacznie wcześniej. – Emitent [ZUE] nie otrzymał jakiejkolwiek pisemnej informacji o tym, kiedy zaległe płatności zostaną uregulowane – zastrzeżono także w raporcie. Złożenie oświadczenia ma skutkować rozwiązaniem umowy po upływie 14 dni, a więc 31 marca tego roku. Niezależnie od odstąpienia od umowy ZUE wezwało PLK do uregulowania zaległych płatności.

Aktualność danych z raportu potwierdziła dziś późnym popołudniem Magda Kołodziejczyk odpowiedzialna za kontakty z prasą w grupie ZUE. Obecnie spółka nie będzie szerzej komentować swojej decyzji. O stanowisko w sprawie poprosiliśmy dziś rano także PKP Polskie Linie Kolejowe. Czekamy na odpowiedź.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ZUE (219)
Linia 14 (70)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

ZUE (219)
Linia 14 (70)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5