NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Zduńska Wola: Remont potrwa kilka miesięcy dłużej

| Kasper Fiszer 05.08.2019 34

Łódź – Zduńska Wola: Remont potrwa kilka miesięcy dłużej
Autobus zastępczy w Sieradzufot. Kasper Fiszer
Nie w trzecim, a w czwartym kwartale przyszłego roku mają zakończyć się roboty na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola. PKP PLK tłumaczą zmianę terminu zwiększeniem zakresu robót i zapewniają, że wykonawca prowadzi remont zgodnie z harmonogramem. Obecnie inwestycja koncentruje się na stacji Pabianice.
Dużo emocji budzi ostatnio kwestia przedłużających się robót na stacji Kutno, które uniemożliwiają wznowienie przewozów na linii nr 16 pomiędzy Witonią a Kutnem. Tymczasem w innej części regionu łódzkiego toczą się roboty na dużym odcinku linii nr 14. Jak zapewnia nas zarządca infrastruktury, w tym przypadku inwestycja prowadzona jest zgodnie z założonym harmonogramem.

Na razoe położono 12 km nowych torów

– Na odcinku Łódź – Zduńska Wola wykonano [do tej pory] kompleksową przebudowę torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W ramach tych prac powstało 12 km nowych torów i sieci trakcyjnej, 27 rozjazdów oraz 7 mostów i przepustów – podsumowuje dotychczasowe działania Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że na stacjach w Łasku i w Zduńskiej Woli powstały już nowe perony. – Na ukończeniu jest natomiast budowa nowego przejścia podziemnego w Zduńskiej Woli, które będzie miało windy – dodaje.

Obecnie prace koncentrują się na stacji Pabianice oraz na odcinkach Lublinek – Pabianice i Dobroń – Łask. – W Pabianicach wybudujemy nowy wyższy peron wyspowy oraz przejście podziemne z windami. Rozebrano tam już peron nr 3. Postępuje budowa konstrukcji nowego tunelu dla pieszych – relacjonuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Ocenia, że powstający nowy układ torów stacyjnych zapewni sprawny ruch pociągów pasażerskich i towarowych.

Większe utrudnienia na przełomie września i października

Na aglomeracyjnym odcinku z Pabianic do Lublinka trwa aktualnie demontaż szyn, podkładów i sieci trakcyjnej. – Wymienione zostaną podkłady, tłuczeń oraz szyny. Zmodernizowanych zostanie 13 rozjazdów. Powstanie też nowa sieć trakcyjne, będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym – wylicza nasz rozmówca. Podkreśla, że planowany jest remont szeregu przejazdów kolejowo-drogowych.

Zarówno pomiędzy Pabianicami a Lublinkiem, jak i Łaskiem a Dobroniem roboty mają być kontynuowane także w okresie obowiązywania kolejnej korekty rocznego rozkładu jazdy, a więc we wrześniu i w październiku. Ruch pociągów prowadzony będzie nadal jednotorowo. – Na przełomie września i października przez ok. 2,5 tygodnia pociągi będą kursować po jednym torze także na odcinku Gajewniki – Zduńska Wola. Jest to związane z przewieszeniem sieci trakcyjnej z konstrukcji tymczasowych na docelowe konstrukcje wspornicze – zapowiadają służby prasowe zarządcy infrastruktury.

Zwiększono zakres projektu, wydłużono termin realizacji kontraktu

Karol Jakubowski zapewnia, że współpraca PKP PLK z wykonawcą przebiega w tym wypadku bez zarzutu, a prace realizowane są zgodnie z założeniami czasowymi. Tym niemniej informuje o przesunięciu planowanego zakończenia inwestycji na IV kwartał 2020 r. Wynika to z budowy dodatkowej mijanki w Dobroniu (dzięki temu zachowana została przejezdność trasy dla ciężkich pociągów towarowych) i zwiększenia zakresu prac dotyczących obiektów inżynieryjnych na odcinku Łask – Zduńska Wola.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 14 (41)
(366)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Linia 14 (41)
(366)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5