NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PLK podsumowuje weekendowe opóźnienia na kolei

| JM/KŁ, Rynek Kolejowy 07.06.2021 3,7k

PLK podsumowuje weekendowe opóźnienia na kolei
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Na opóźnienia na wielu trasach natknęli się pasażerowie wracający z długiego weekendu. Jak informuje PKP PLK, szczególny wpływ miały na to sytuacje losowe.
Na wczorajsze opóźnienia pociągów narzekali pasażerowie w kilku lokalizacjach. "Gazeta Wyborcza" pisała o ponad trzygodzinnych opóźnieniach. - Wczoraj na zmiany czasu przejazdu pociągów szczególny wpływ miały sytuacje losowe. Spowodowały one opóźnienia pociągów bezpośrednio uczestniczących w zdarzeniach i opóźnienia pochodne - tłumaczy Magdalena Janus z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Na dworcach kolejowych PKP SA wydały napoje i poczęstunki dla podróżnych oczekujących na pociąg opóźniony powyżej 120 minut. Przewoźnik PKP IC wydał napoje i poczęstunki w pociągach opóźnionych powyżej 60 minut. Informacje na temat zmian w ruchu pociągów były na bieżąco przekazywane podróżnym na stacjach i przystankach i publikowane na portalpasazera.pl - dodaje przedstawicielka PKP PLK.

Jak wylicza, konieczna była interwencja pogotowia ratunkowego w pociągu 68101 relacji Wrocław Główny – Kołobrzeg na stacji Oborniki Wielkopolskie. Skład był zatrzymany i opóźnienie wyniosło 102 min, z wpływem na 3 pociągi pasażerskie na 169 minut. Z kolei wieczorem na linii nr 6, na szlaku Małkinia – Kietlanka pod pociąg rel. Białystok - Jelenia Góra – pomimo włączonych sygnałów ostrzegających, wjechał samochód osobowy. Zginęła kierująca autem. - Ruch pociągów został wstrzymany. Zdarzenie bezpośrednio spowodowało opóźnienie 2 pociągów pasażerskich na 418 minut - informuje przedstawicielka spółki.

Janus wylicza również uszkodzony pantograf lokomotywy pociągu TLK Zefir rel. Kołobrzeg – Kraków Gł, który był przyczyną opóźnienia na 205 min. Również awaria taboru spowodowała opóźnianie m.in. 2 składów na trasie Leszno – Głogów (164 i 104 min), pociąg KŚ Racibórz – Chałupki – 93 min.

Inna była sytuacja w Krakowie. Tam pociągi PKP Intercity czekały na autobusy opóźnione autobusy komunikacji zastępczej z Zakopanego; utknęły one w ogromnych korkach. To spowodowało opóźnienia 5 pociągów IC. Pasażerowie wskazują, że sytuację można spróbować rozwiązać inaczej, ale nie mamy jeszcze stanowiska przewoźnika w tej sprawie. 
- Od 26 czerwca wracają pociągi i drogowe utrudnienia nie będą już wpływały na podróże - pociesza Magdalena Janus. Wtedy po raz kolejny nastąpi "wakacyjne otwarcie" remontowanej od kilku lat kolejowej "Zakopianki". 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45792)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45792)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5