Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kolej przegrywa z marznącym deszczem w południowej Polsce

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kolej przegrywa z marznącym deszczem w południowej Polsce
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Opóźnienia i odwołania pociągów przywitały 23 stycznia w Małopolsce i na Podkarpaciu. PLK tłumaczy to marznącym deszczem. Wstrzymany został ruch na magistrali E30 Kraków – Rzeszów.

Jak czytamy w komunikacie PKP PLK, marznący deszcz spowodował po nocy oblodzenie sieci trakcyjnej na szlakach między Sędziszowem a Rzeszowem na ważnej magistrali E30 linii Kraków – Rzeszów. PLK nie udało się utrzymać ruchu pociągów. Na trasę skierowano pociąg sieciowy do odlodzenia trakcji oraz lokomotywę spalinową i elektryczną. Służby pracują nad jak najszybszym udrożnieniem szlaku i wznowieniem ruchu pociągów.

Kilkadziesiąt pociągów zostało już odwołanych a pasażerowie w województwie małopolskim i podkarpackim muszą liczyć się nawet z wielogodzinnymi opóźnieniami. To kolejne już utrudnienia tej zimy spowodowane oblodzeniem sieci trakcyjnej. Poprzednio spytaliśmy PKP PLK, czy sieć była smarowana płynem przeciwoblodzeniowym. Zarządca infrastruktury zapewnia, że tak.

– Smarowanie stanowi prewencyjne zabezpieczenie sieci trakcyjnej przed oszronieniem / oblodzeniem. W ekstremalnych warunkach pogodowych, jakie obecnie występują w północno- wschodniej Polsce, bez mechanicznego odlodzenia sieci, smarowanie preparatem przeciwoblodzeniowym zmniejszającym przyczepność lodu do przewodów, może być niewystarczające. Należy dodać, że oblodzeniu ulegają również pantografy na pociągach, co również negatywnie wpływa na współpracę pantografu z siecią  trakcyjną – informuje Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK. 

Jak podał, od listopada do końca grudnia specjalnym preparatem przeciwoblodzeniowym zmniejszającym przyczepność lodu do przewodów jezdnych posmarowane zostało ponad 2300 km sieci trakcyjnej. – Specjalnym preparatem przeciwoblodzeniowym zmniejszającym przyczepność lodu do przewodów jezdnych posmarowane były linie nr 1, 4, 8, 9, 16, 61, 64, 91, 132, 137, 139, 144, 570, 572, 280, 301 – podał rzecznik. 

Wczoraj PKP PLK poinformowała o przedłużeniu umowy na utrzymanie sieci z PGE Energetyka Kolejowa o kolejne cztery lata.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pożar szynobusu Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Pożar szynobusu Kolei Mazowieckich

Jakub Madrjas, Michał Szymajda 16 stycznia 2024

Awaria sieci na warszawskiej średnicy. Duże utrudnienia

Pasażer

Warszawa Centralna: Pociąg BWE odjechał bez wagonu. Dlaczego?

Fotorelacje

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Pasażer

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Artur Bogdanowicz 19 lipca 2023

Zobacz również:

Pożar szynobusu Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Pożar szynobusu Kolei Mazowieckich

Jakub Madrjas, Michał Szymajda 16 stycznia 2024

Awaria sieci na warszawskiej średnicy. Duże utrudnienia

Pasażer

Warszawa Centralna: Pociąg BWE odjechał bez wagonu. Dlaczego?

Fotorelacje

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Pasażer

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Artur Bogdanowicz 19 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5