NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK nie zdążyły skorzystać z efektów prac na linii 94

| Jakub Madrjas 19.02.2018 6,2k

PLK nie zdążyły skorzystać z efektów prac na linii 94
Fot. PNUIK
Z redakcją „Rynku Kolejowego” skontaktowali się przewoźnicy kolejowi zaskoczeni tym, że efekty prac remontowych na odcinku Włosienica – Oświęcim nie zostały wprowadzone do rozkładu jazdy.
Efektów w rozkładzie nie ma

Jak donoszą przewoźnicy, pomimo prowadzonych w ubiegłym roku prac remontowych, prędkość pociągów nie została podwyższona. Chodzi o odcinek linii 94 od km 53 do 61. W obydwu torach obwiązuje tu ograniczenie prędkości do 40 km/h. Tymczasem w listopadzie ubiegłego roku zakończono układanie tu nowych torów (prawie 12 kilometrów toru pojedynczego), które pozwalają na osiągnięcie prędkości 80-100 km/h. – W rozkładzie jazdy obowiązuje stara prędkość. To dla nas strata rzędu 20 minut – skarżą się przewoźnicy towarowi.

Na odcinku od Skawiny do Oświęcimia od grudnia 2016 roku nie kursują pociągi regionalne , ale korzystają z niej pociągi pasażerskie PKP Intercity, np. przetrasowany z Katowic IC Chopin. Linia jest przede wszystkim intensywnie użytkowana przez przewoźników towarowych, którzy również tracą w ten sposób czas i pieniądze. Obniżona prędkość na linii kolejowej zmniejsza też przepustowość sieci, co jest szczególnie ważne w okresie intensywnych prac infrastrukturalnych.

Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych informuje, że prędkość zostanie podniesiona dopiero w korekcie rozkładu jazdy, zaplanowanej od 11 marca – z 40 do 100 i 110 a nawet 120 km/h. Dlaczego dopiero wtedy, skoro roboty zakończyły się przed końcem listopada? Jak tłumaczy przedstawicielka PLK, prace muszą zostać odebrane i odpowiednio wcześnie zgłoszone do rozkładu. Zdaniem PLK, w tym wypadku zabrakło na to czasu.

Ruszają kolejne prace

Linia nr 94 mogłaby stać się alternatywą dla modernizowanej od lat linii E30 z Górnego Śląska do Krakowa. Niestety, na to był czas w latach ubiegłych. Teraz zaczynają się zaplanowane na niej prace, które potrwają aż do 2023 roku (projekt „Prace na linii Kolejowej nr 94, na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”). Jak informuje Dorota Szalacha, do 2021 r., w ramach wspomnianego projektu, PLK zrealizują również przedsięwzięcie inwestycyjne za ponad 175 mln zł netto (ze środków budżetowych) na trasie Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie, które ma zapewnić wygodniejszą komunikację w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Więcej na jego temat piszemy tutaj.

Właśnie od 11 marca, gdy podniesiona zostanie prędkość na końcowym odcinku linii 94, ruszy kolejny etap prac na jej podkrakowskiej części. Spowoduje to wprowadzenie komunikacji zastępczej.
 
linia 49 na odc. Spytkowice - Oświęcim rys. openrailwaymap.org
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5