NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Przystanek Kraków Bonarka powrócił. Do czerwca

| Jakub Madrjas 12.02.2018 38

Przystanek Kraków Bonarka powrócił. Do czerwca
fot. PKP PLK
Od dzisiaj (12 lutego) pasażerowie pociągów z Krakowa w stronę Skawiny, Oświęcimia, Bielska-Białej i Zakopanego mogą skorzystać ze stacji Kraków Bonarka. Niestety, od czerwca znów nie będą się tu mogły zatrzymywać pociągi.
Pociągi przejeżdżające nową łącznicą kolejową Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki nie mogły dotąd zatrzymywać się na położonej pomiędzy przystankami Kraków Podgórze i Kraków Łagiewniki stacji Kraków Bonarka (linia 94). Jak tłumaczy Dorota Szalacha z PKP PLK, wynikało to z układu torowego. Na stacji mogły się zatrzymywać pociągi jadące w dotychczasowym przebiegu, przez Kraków Płaszów.

Teraz zakończona przebudowa rozjazdów na stacji Kraków Bonarka zapewnia dojazd pociągów do peronów. – Od dzisiaj mogą zatrzymać się tam pociągi Przewozów Regionalnych i Kolei Małopolskich, jadące z Krakowa w stronę Skawiny, Oświęcimia, Bielska-Białej i Zakopanego oraz wracające z tych kierunków do Krakowa – informuje „Rynek Kolejowy” Dorota Szalacha.

Wprowadzona do rozkładu organizacja będzie obowiązywała do 9 czerwca tego roku. Wtedy rozpoczną się kolejne prace na stacji Kraków Bonarka związane ze zmianą układu torowego. – Zakres robót i wymogi bezpieczeństwa wyłączą stację z obsługi pasażerskiej – informuje Szalacha. Pociągi nie zatrzymają się na stacji przynajmniej do końca roku.

Przebudowa stacji Kraków Bonarka zakończy się w 2021 r. Po zakończeniu prac peron zostanie wyposażony w wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie i rozkłady jazdy. Kładka pieszo-rowerowa ma umożliwić bezpieczne połączenie z przystankami komunikacji publicznej przy ulicy Tischnera i Puszkarskiej oraz centrum handlowym. Stacja będzie dostosowana dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

Przebudowa stacji realizowana jest na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie w ramach dużego projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” o wartości 175 mln zł netto. Opracowanie dokumentacji projektowej i realizację robót budowlanych zaplanowano w latach 2017–2021. Z powodu tych prac Przewozy Regionalne uruchomią komunikację zastępczą na odcinku linii 94. W tej ostatniej sprawie jest trochę niejasności, dlatego jeszcze do niej wrócimy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS