Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK zmodernizuje zmodernizowany peron w Ropczycach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
09-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK zmodernizuje zmodernizowany peron w Ropczycach
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAPeron w Ropczycach
PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują peron w Ropczycach na Podkarpaciu w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Peron ma zaledwie 6 lat. Okazał się za krótki, by przyjąć niektóre pociągi.

PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują perony na stacji Ropczyce na trasie Kraków - Rzeszów. Będą one dłuższe (400 m), co umożliwi przewoźnikom swobodne planowanie postojów na stacji, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych v napisały PKP PLK.

– Podróżni zyskają także wyższy komfort obsługi. Na przebudowanych peronach przewidziano montaż nowych wiat, ławek i tablic informacyjnych – podają dalej w informacji kolejarze, choć wszystkie te elementy są już na peronie w Ropczycach od końca 2015. Wtedy skończył się remont i podwyższenie peronów w związku z modernizacją magistrali E30 na odcinku od Tarnowa do Rzeszowie. Pojawienie się nowych będzie wiązało się wyłącznie z tym, że na wydłużonych peronach powstać będzie musiała dodatkowa infrastruktura.

Przebudowa niemal nowej infrastruktury w ramach sieci PLK nie jest niczym nowym. W 2019 roku wydłużono zmodernizowane kilka lat wcześniej perony stacji Nowy Dwór Mazowiecki, teraz podnoszone są nieco starsze perony na przystanku Kraków Business Park. Nie jest wykluczone, że trzeba będzie modernizować nawet te perony, które oddano do użytku zaledwie „przed chwilą”. Trzyletni 200-metrowy peron na stacji w Łochowie już jest zbyt krótki, aby przyjmować niektóre pociągi spółki PKP Intercity.

– Rozpoczęcie prac na stacji w Ropczycach zaplanowane jest w pierwszym kwartale 2023 r., a ich zakończenie w grudniu 2023 r. – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
W województwie podkarpackim, Rządowy Program Przystankowy obejmuje 9 inwestycji z listy podstawowej w miejscowościach: Przemyśl, Hurko, Medyka, Żurawica, Ropczyce, Strzyżów, Mielec (dwa nowe przystanki), Zaklików. Ogłoszono już przetargi na budowę nowego przystanku w Przemyślu, nowych peronów na stacji Hurko i Medyka oraz przejście podziemne na stacji Żurawica, na linii nr 91 Kraków - Medyka. W toku są również postępowania przetargowe na budowę dwóch przystanków w Mielcu, na l. nr 25 Mielec – Dębica oraz przystanku Strzyżów Zachód, na l. nr 106 Rzeszów – Jasło. Na liście rezerwowej Programu jest 11 kolejnych zadań: Brzezówka, Gorliczyna, Zawada koło Dębicy, Huta Krzeszowska, Golce, Huta Deręgowska, Kłyżów, Mielec, Wielowieś, Tarnobrzeg Ocice, Kępie Zaleszańskie.

O zagadkowym znaczeniu nowego przystanku w Strzyżowie, który znajdzie się poza siecią PKA, pisaliśmy tutaj. Jeszcze gorzej jest jeśli chodzi o założenia rozkładu jazdy dla nowego przystanku w Mielcu. Przy tych przystankach zatrzymają się jednak pociągi, czego nie można powiedzieć o zaplanowanym do budowy przystanku w Boguszowie-Gorcach na Dolnym Śląsku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij