NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

14 milionów złotych za podwyższenie peronów Kraków Business Park

| Michał Szymajda 17.05.2021 4,3k

14 milionów złotych za podwyższenie peronów Kraków Business Park
Przystanek Kraków Business Park z lotu ptakaFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
14 mln zł za przebudowę peronów zbudowanego zaledwie 14 lat temu przystanku Kraków Business Park zapłacą PKP Polskie Linie Kolejowe. Główna zmiana, jaką przejdzie przystanek, poza zmianami estetycznymi, to podwyższenie peronów o 21 centymetrów. 
– Przystanek Kraków Business Park zapewni mieszkańcom lepsze warunki podróży w obszarze aglomeracji krakowskiej. Budowa nowych przystanków oraz ułatwianie dostępności na wykorzystywanych już stacjach i przystankach w całej Polsce sprzyja rozwojowi kolei, jako atrakcyjnego i przyjaznego środowisku środka transportu. Każda inwestycja w obszarze przystanków to budowa bardziej dostępnej, bezpiecznej i przewidywalnej kolei – zabrał głos w sprawie dwóch peronów minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

– PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie zwiększają rolę kolei jako przyjaznego i atrakcyjnego środka transportu w obszarze aglomeracji i regionu. Przebudowa przystanku Kraków Business Park jest przykładem takich działań. Efektywnie wykorzystujemy środki unijne m.in. instrumentu CEF Łącząc Europę, aby w centrum Małopolski, na odcinku Katowice – Kraków na międzynarodowej trasie, kolej mogła być częściej wybieranym środkiem transportu publicznego – dodał Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK.

Jak zapewniają PKP Polskie Linie Kolejowe, inwestycja poprawi funkcjonalność i estetykę „biznesowego” przystanku, a pasażerowie dojeżdżający m.in. z Krakowa, Krzeszowic, Katowic, Oświęcimia, zyskają lepsze warunki podróży. Pojawią się także nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne systemu informacji pasażerskiej. 

Inwestycja ta jednak jest od początku bardzo kontrowersyjna. Przystanek przejdzie bowiem remont za 14 milionów złotych tylko dlatego, że posiada perony niższe o 21 centymetrów niż pozostałe perony na modernizowanej linii Kraków – Katowice. Podwyższenie peronów do 76 centymetrów ponad główką szyny przez pół roku od czerwca będzie wpływać na na ograniczenie przepustowości linii Kraków – Katowice, którą z mozołem modernizowano i w końcu uzyskano satysfakcjonujące czasy przejazdu. Choć PKP PLK zapewnia, że ograniczenia będą niewielkie.

Przystanek Kraków Business Park otwarto zaledwie 14 lat temu. Już w momencie otwarcia krytykowano inwestycję PLK za estetykę jego wykonania. Fatalnie wyglądają zwłaszcza wiaty. Po 14 latach przystanek przejdzie kompleksową przebudowę w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb”, współfinansowanego przez Unię Europejską z instrumentu CEF Łącząc Europę. Wykonawcą inwestycji będzie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – spółka należąca do grupy PKP PLK.

Obecnie na przystanku zatrzymuje się około 80 pociągów regionalnych i aglomeracyjnych dziennie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5