NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity ponowi przetarg na modernizację wagonów rowerowych 609a

| Jakub Rösler 22.06.2022 3,1k

PKP Intercity ponowi przetarg na modernizację wagonów rowerowych 609a
fot. Adam Kilian/flckr
PKP Intercity unieważniło przetarg na modernizację wagonów rowerowych 609a z powodu znacznego przekroczenia budżetu zamawiającego. Teraz przewoźnik zapowiada, że jeszcze w tym roku ogłosi powtórne postępowanie w tej sprawie.
PKP Intercity posiada w swojej flocie 14 wagonów typu 609a, które często są nazywane rowerowymi, z racji dużej liczby rowerów, jakie mogą zabierać na swój pokład. Przewoźnik chciał naprawić i zmodernizować te wagony, dlatego ogłosił postępowanie w tej sprawie. Pisaliśmy o tym w tym miejscu. Wagony miały zyskać m. in. nowe, odskokowo-przesuwne drzwi, a także rampę do wprowadzania jednośladów. Popularne “stodoły” miały mieścić 36 rowerów, a także dwa tandemy oraz po 10 par nart i 10 desek snowboardowych.

Unieważnienie, ale i zapowiedź ponownego postępowania

Oferty otwarto z końcem marca bieżącego roku. Okazało się wtedy, że modernizacją 14 wagonów są zainteresowane 2 podmioty, a więc FPS Cegielski oraz konsorcjum firm Compremum i Mag-Train. Obie oferty znacznie przekraczały budżet zamawiającego, tańsza, autorstwa FPS, o prawie 30 milionów złotych. Nie dziwi więc fakt, że przewoźnik kilka dni unieważnił postępowanie. Czy oznacza to, że 609a nie doczekają się nowego żywota?

– Postępowanie w sprawie wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją wagonów typu 609A zostanie powtórzone w 2022 roku – przekazał nam zespół prasowy PKP Intercity.

Jeżdżą 2 z 14 wagonów

Przedstawiciele przewoźnika dodali, że obecnie w służbie pozostają dwa wagony, a pozostałe, w liczbie 12 sztuk, oczekują naprawy głównej.

Na nasze pytanie o kolejne plany modernizacyjne bądź zakupowe, dotyczące wagonów do przewozu większej liczby rowerów, służby prasowe przewoźnika odpisały w ten sposób. – W kwietniu i maju 2022 PKP Intercity odebrało 10 nowych wagonów, które są przystosowane do przewozu rowerów.

Najnowsze wagony do przewozu rowerów mieszczą ich… 8

W tym miejscu warto zaznaczyć, że wagony o których informuje biuro prasowe PKP Intercity, a więc wagony typu 175 A20 mogą pomieścić… 8 rowerów. Ponadto, w naszym odczuciu, przewóz jednośladów w tych wagonach nie jest wygodny, a to zdanie zdają się też potwierdzać inni cykliści. Pełną relację z przejazdu jednymi z najnowszych wagonów w taborze narodowego przewoźnika można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5