NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dwie bardzo drogie oferty na modernizację wagonów rowerowych 609A

| Jakub Rösler 20.04.2022 5,5k

Dwie bardzo drogie oferty na modernizację wagonów rowerowych 609A
fot. Michał Szymajda
PKP Intercity w końcu otworzyło oferty w przetargu na modernizację i naprawę P5 14 wagonów rowerowych typu 609A. Modernizacją są zainteresowane dwie firmy, lecz ich oferty znacznie przewyższają budżet zamawiającego.
Na początku lipca zeszłego roku informowaliśmy o tym, że PKP Intercity postanowiło zmodernizować i przeprowadzić naprawę główną wagonów typu 609A. Często są one nazywane rowerowymi, ponieważ mieszczą zdecydowanie najwięcej jednośladów, spośród innych wagonów, jakimi dysponuje narodowy przewoźnik. Dodatkowo są wyposażone w boczne, szerokie drzwi ładunkowe, które znajdują się na środku wagonu. Do tej pory jednak nie były one wykorzystywane, choć idealnie nadają się do wnoszenia i wynoszenia rowerów.

Przetarg rozpisano w lipcu zeszłego roku, natomiast oferty poznaliśmy dopiero w ostatnim dniu marca bieżącego roku. Zainteresowanie modernizacją wagonów wyraziły dwa podmioty, H. Cegielski - FPS, a także konsorcjum firm Compremum i Mag-Train. Pierwsza oferta, autorstwa FPS, opiewa na niespełna 95,554 miliona złotych. Konsorcjum chce zmodernizować i naprawić czternaście rowerowych wagonów za trochę ponad 107,211 miliona złotych.

PKP Intercity zarezerwowało na ten cel niecałe 66,556 miliona złotych. Widać więc, że obie oferty znacząco przekraczają zakładany budżet. Nie wiemy jeszcze czy przewoźnik zdecyduje się dorzucić brakujące środki i wybrać zwycięską ofertę.

W ramach naprawy głównej wagony utrzymają możliwość przewozu 36 rowerów, ale dodatkowo zyskają miejsce na 10 par nart, a także 10 desek snowboardowych oraz dwóch rowerów typu tandem! Ponadto z wagonów mają zniknąć kłopotliwe korytarze, które obecnie utrudniają załadunek jednośladów.

Boczne drzwi załadunkowe mają zostać wymienione i zamienione na odskokowo-przesuwne, a więc takie, jakie stosuje się w zmodernizowanych wagonach osobowych. Pojawi się także rozkładana rampa, która ma ułatwić załadunek i wyładunek jednośladów. Ponadto wagony zostaną wyposażone w standardowe już dla PKP Intercity rozwiązania, a więc monitoring czy system informacji pasażerskiej.

Wagony potrzebują modernizacji, gdyż znaczna większość z nich już nie jeździ. W zeszłym roku w ruchu pozostawały tylko dwa z czternastu posiadanych przez przewoźnika wagonów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5