Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity odbiera pierwsze Flirty z kolejnego zamówienia [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Autor:

inf. pra

Data publikacji:
16-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

16 września PKP Intercity odebrało 2 z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Zgodnie z umową wszystkie składy mają trafić do parku taborowego przewoźnika w III kwartale 2023 roku. 

W 2017 roku PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Najkorzystniejsza była oferta firmy Stadler Polska. W 2019 roku została podpisana umowa i ruszył proces realizacji zamówienia. Teraz przewoźnik odbiera pierwsze pociągi.

Jak podkreśla przewoźnik, w nowych zespołach trakcyjnych pasażerowie skorzystają z licznych udogodnień, m.in. klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego internetu czy dedykowanego miejsca na przewóz rowerów. W czasie podróży PKP Intercity będzie mogło zaproponować ofertę gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. Ponadto pojazdy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe jednostki są monitorowane, a przestrzeń pasażerska oferuje 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.

- Cieszymy się, że kolejne nowoczesne pojazdy wzmacniają park taborowy PKP Intercity. Wstępne plany zakładają, że najnowsze pojazdy typu Flirt będą kursowały przez całą Polskę, m.in. z Gdyni przez Łódź do Krakowa. Będzie więc mogło z nich skorzystać wielu mieszkańców miast zlokalizowanych na powyższych trasach – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity cytowany w komunikacie.

W układzie docelowym 12 nowych pojazdów od Stadler Polska uzupełni ofertę m.in. na ciągach:
  • Szczecin – Poznań – Łódź – Lublin;
  • Szczecin – Poznań – Łódź – Kraków;
  • Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków;
  • Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice;
  • Olsztyn – Warszawa – Kraków;
  • Olsztyn/Białystok – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz.
- Pojazdy są dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych: rowerzystów, rodzin z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami. Na pokładzie znajduje się platforma ułatwiająca wsiadanie podróżnym na wózkach i mającym trudności z poruszaniem się. Poprawi to dostępność kolei, aby w sposób bezpieczny i wygodny mogło z niej korzystać jak najwięcej pasażerów – wyjaśnia Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

- Pojazdy, które przekazujemy naszemu Klientowi to dwie pierwsze jednostki z drugiego już zamówienia otrzymanego od PKP Intercity. W Siedlcach mówimy, że jakość jest wtedy, kiedy wraca klient, nie pociąg. Możliwość ponownych dostaw naszych pociągów Flirt do PKP Intercity to dowód zaufania i potwierdzenie wysokiej jakości pojazdów z siedleckiego zakładu – mówi Tomasz Prejs, prezes Stadler Polska.

Elektryczne zespoły trakcyjne typu Flirt dla PKP Intercity są w pełni zgodne z najnowszymi TSI i wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA – własne rozwiązanie Stadlera w obszarze sterowania ruchem kolejowym. System GUARDIA obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, jak również konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Oznacza to, że pojazd spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego. Przełączenie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu. W konsekwencji system umożliwia prowadzenie eksploatacji pojazdu przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa, z pełną dynamiczną tranzycją pomiędzy ETCS poziom 1, 2 oraz SHP.

PKP IC podkreśla też, że dostarczane obecnie pojazdy Flirt są kompatybilne z pojazdami Flirt przekazanymi przez firmę Stadler Polska do PKP Intercity w 2015 roku. Oznacza to, że można łączyć jednostki z 2015 roku z pojazdami z najnowszej serii. Taka możliwość daje przewoźnikowi dużą elastyczność operacyjną.

Pierwsze dwa składy Flirt zaczną wozić podróżnych w najbliższych tygodniach. Początkowo będą poddane eksploatacji obserwowanej w ruchu pasażerskim do osiągnięcia przebiegu co najmniej 400 000 km łącznie. Odbiory ostatnich jednostek mają się zakończyć w III kwartale 2023 roku. Wartość całego kontraktu wynosi 1,015 mld zł brutto. Producent będzie także odpowiadał za utrzymanie techniczne nowej floty przez okres 15 lat.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Tabor i technika

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Roman Czubiński 17 lipca 2025

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Zobacz również:

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Roman Czubiński 19 maja 2025

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Tabor i technika

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Roman Czubiński 17 lipca 2025

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Zobacz również:

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Roman Czubiński 19 maja 2025

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij