Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity idzie na rekord. 40,4 mln pasażerów w pół roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Inf. pras. PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity idzie na rekord. 40,4 mln pasażerów w pół roku
fot. JRPodwójne Pendolino PKP Intercity w Kołobrzegu
Od stycznia do czerwca na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 40,4 mln pasażerów. W tym okresie średnio każdego dnia z przejazdów dalekobieżnych skorzystało 223 tys. osób. Największy wzrost liczby podróżnych przewoźnik zanotował na trasach: Poznań – Szczecin, Kraków – Zakopane, Szczecin – Warszawa, Poznań – Toruń, Warszawa – Zakopane czy Białystok – Warszawa.

W pierwszym półroczu 2025 roku w podróż pociągami dalekobieżnymi wybrało się 40,4 mln pasażerów. To o ponad 9% więcej niż w analogicznym okresie w 2024 roku i o 31% więcej niż dwa lata temu. Średnio każdego dnia z przejazdów dalekobieżnych skorzystało 223 tys. podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 1 czerwca - wówczas narodowy przewoźnik przewiózł 332 tys. pasażerów, co jest rekordem w historii Spółki. Od stycznia do czerwca, pasażerowie najczęściej wybierali pociągi kursujące na trasach z Gdańska, Krakowa, Łodzi czy Poznania do Warszawy. Natomiast największy wzrost liczby podróżnych przewoźnik odnotował na liniach: Poznań – Szczecin (60%*), Kraków – Zakopane (59%*), Szczecin – Warszawa (53%*), Poznań – Toruń (47%*), Warszawa – Zakopane (37%*) czy Białystok – Warszawa (34%*) - w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.



O 13% więcej połączeń w rozkładzie jazdy

W obowiązującym od czerwca wakacyjnym rozkładzie jazdy PKP Intercity przewidziało 514 połączeń dziennie, czyli o 60 więcej niż rok temu i o ponad 80 więcej niż dwa lata temu. Przewoźnik zaproponował pasażerom zupełnie nowe połączenia oraz poprawił czasy przejazdów i komfort podróży. Pociąg Express InterCity Premium, czyli popularne Pendolino, kursuje ze stolicy do Świnoujścia, zapewniając podróżnym najszybszy w historii dojazd do wakacyjnego kurortu. Ruszył też ekonomiczny skład IC Merkury z Wrocławia do Świnoujścia, który też ma rekordowy czas przejazdu. Przewoźnik zwiększył również liczbę sprinterów, czyli najszybszych połączeń. Korzystając z nim pasażerowie mogą dojechać w około 1,5 godziny z Warszawy do Białegostoku czy w 2,5 godziny z Warszawy do Bydgoszczy.

Uruchomiony został także nowy pociąg IC Kasztelan łączący Kraków i Hrubieszów przez Mielec, który przez ponad dekadę był pozbawiony połączeń dalekobieżnych To druga para pociągów na tej trasie. W czerwcu po kilkuletniej przerwie ruszyło także połączenie do Giżycka. Nowością jest, uruchomiony pilotażowo, międzynarodowy pociąg IC Adriatic Express kursujący na trasie Warszawa – Rijeka. Połączenie okazało się sukcesem - większość miejsc została wykupiona do końca wakacji.

Około 400 tys. dodatkowych miejsc w pociągach

Przewoźnik, oprócz bogatej siatki połączeń, stara się zapewnić jak najwięcej miejsc w pociągach, zwłaszcza w okresach wzmożonego ruchu pasażerskiego. W pierwszym półroczu Polacy chętnie podróżowali pociągami podczas Świąt Wielkanocnych i długich wiosennych weekendów. Od stycznia do czerwca PKP Intercity wzmocniło 4267 pociągów (wzrost o 8,5%*) 5940 dodatkowymi wagonami (wzrost o 9%*). Zrealizowano także o 21%* więcej przejazdów elektrycznych zespołów trakcyjnych w podwójnym zestawieniu, zabierając na pokład jednorazowo około 600 pasażerów. Punktualność pociągów dalekobieżnych została utrzymana na tym samym poziomie i wynosi blisko 80%, przy uruchamianiu większej liczby połączeń.

Więcej nowych lokomotyw i zmodernizowanych wagonów

PKP Intercity ma zakontraktowane projekty taborowe, z polskimi producentami i zakładami napraw, na kwotę 16,5 mld zł. Nowe i zmodernizowane pojazdy są systematycznie odbierane i wdrażane do rozkładu jazdy. Od stycznia do czerwca tego roku przewoźnik odebrał 18 lokomotyw Griffin poruszających się z prędkością 160 km/h. Do końca roku zaplanowany został odbiór następnych 20 pojazdów tej serii, produkowanych w fabryce Newag w Nowym Sączu. Park taborowy przewoźnika powiększył się również o 21 wagonów zmodernizowanych w zakładzie PKP Intercity Remtrak w Opolu. W drugim półroczu odebranych ma zostać jeszcze 141 wagonów, które obecnie modernizowane są w fabrykach PESA w Bydgoszczy i H. Cegielski - Fabryce Pojazdów Szynowych w Poznaniu oraz zakładzie PKP Intercity Remtrak w Opolu. Zakończony został również projekt montażu 90 automatów vendingowych w 45 wagonach COMBO.

PKP Intercity konsekwentnie realizuje także program inwestycji infrastrukturalnych. W marcu podpisana została umowa na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. W trakcie realizacji jest rozbudowa zaplecza technicznego wraz z nowoczesną myjnią, które powstają w Przemyślu. W 2025 roku PKP Intercity zainwestuje w infrastrukturę 292 mln zł netto. Plany inwestycyjne uwzględniają m.in. rozbudowę bocznicy w Lublinie, Białymstoku, Łodzi, Warszawie oraz Gdyni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

5 podmiotów chce wynająć PKP Intercity szybkie lokomotywy

Tabor i technika

5 podmiotów chce wynająć PKP Intercity szybkie lokomotywy

Jakub Rösler 29 lipca 2025

Piętrusy PKP Intercity. Alstom tańszy od Stadler (aktualizacja)

Tabor i technika

PKP Intercity przyspieszają. Rekordowe prędkości i liczba pasażerów

Pasażer

PKP Intercity przyspieszają. Rekordowe prędkości i liczba pasażerów

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 22 lipca 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

5 podmiotów chce wynająć PKP Intercity szybkie lokomotywy

Tabor i technika

5 podmiotów chce wynająć PKP Intercity szybkie lokomotywy

Jakub Rösler 29 lipca 2025

Piętrusy PKP Intercity. Alstom tańszy od Stadler (aktualizacja)

Tabor i technika

PKP Intercity przyspieszają. Rekordowe prędkości i liczba pasażerów

Pasażer

PKP Intercity przyspieszają. Rekordowe prędkości i liczba pasażerów

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 22 lipca 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5