Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
13-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-08-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle
fot. JRWagony 175A należące do PKP Intercity
PKP Intercity wciąż celuje w zakup wagonów sterowniczych, które stworzą składy push-pull z nowymi wagonami z FPS H. Cegielski oraz lokomotywami Griffin 200 z Newagu. W tym celu powstanie konsorcjum obu producentów oraz przewoźnika.

W ubiegłym roku informowaliśmy o tym, że jednym z planów taborowych nowego zarządu PKP Intercity jest zakup wagonów sterowniczych, które miałyby pomóc w stworzeniu przez przewoźnika składów push-pull.

Zgodnie z ubiegłorocznymi deklaracjami prezesa PKP Intercity, Janusza Malinowskiego, wagony sterownicze miałyby być łączone w składy razem z wagonami z kontraktu 300 (a wkrótce zapewne 450) realizowanego przez FPS H. Cegielski oraz lokomotywami Griffin 200 z Newagu. Spółka ma już 15 takich lokomotyw oraz zamówiła następne 63 sztuki z możliwością rozszerzenia zamówienia o 32 kolejne elektrowozy.

Teraz, po ponad roku od tamtych informacji, prezes PKP Intercity w rozmowie z nami wciąż podtrzymuje plany nabycia takich wagonów.

– Ten temat jest jak najbardziej aktualny, choć nie jest to w tej chwili priorytet. Dla nas najważniejsze jest, żeby FP H. Cegielski realizował ten ogromny kontrakt na 300 wagonów zgodnie z harmonogramem i nie chcemy w żaden sposób opóźniać tych prac. Pewne zespoły robocze pracują, bo przy temacie wagonów sterowniczych, musimy połączyć siły i z FPS H. Cegielskim i Newagiem i stworzyć konsorcjum. Aktualnie takie rozmowy między zespołami obu firm się toczą – mówi Janusz Malinowski.

Prezes dodał, że nabycie wagonów sterowniczych da PKP Intercity możliwości uruchomienia składów zespolonych (push-pull) – Z punktu widzenia operacyjnego byłoby to przez nas bardzo pożądane – kończy Malinowski.

Przypomnijmy, że poprzedni zarząd PKP Intercity też celował w zakup składów push-pull, jednak w innej, piętrowej formie. Oba przetargi na tak skomponowane składy zakończyły się jednak fiaskiem z powodu zbyt dużych cen zaoferowanych przez jedynego potencjalnego wykonawcę - polskie konsorcjum PESA i Newag

Aktualne władze spółki zmieniły więc podejście zarówno do push-pulli jak i do jednostek piętrowych. Ostatecznie podpisano umowę na zakup nowych wagonów z Cegielskiego oraz rozpisano przetarg na piętrowe lub częściowo piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne. W tym przetargu poznaliśmy już obie złożone oferty, które mieszczą się w budżecie PKP Intercity a wkrótce powinniśmy poznać zwycięzcę tego postępowania. Warto dodać, że piętrowe zespoły trakcyjne będą też sporo tańsze niż piętrowe push-pulle, jakie chciały kupić poprzednie władze PKP Intercity. 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Jakub Rösler 11 sierpnia 2025

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

PKP Intercity: Już 80 Griffinów 160. Reszta do końca roku

Tabor i technika

PKP Intercity. Wyjątkowa EP09 odstawiona. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

Zobacz również:

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Jakub Rösler 11 sierpnia 2025

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

PKP Intercity: Już 80 Griffinów 160. Reszta do końca roku

Tabor i technika

PKP Intercity. Wyjątkowa EP09 odstawiona. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij