NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP IC podnosi ceny. Koniec biletu weekendowego

| Roman Czubiński, Michał Szymajda 10.01.2022 21,3k

PKP IC podnosi ceny. Koniec biletu weekendowego
fot. Jakub Zajkowski, Kolejowe Podlasie
13 stycznia zacznie obowiązywać „zmodyfikowany” cennik biletów na pociągi PKP IC. Przewoźnik tłumaczy zmiany rosnącymi kosztami działalności, zwłaszcza – cenami energii trakcyjnej, oraz modernizacją taboru i zapleczy technicznych. Zmienią się też oferty specjalne: miejsce popularnego Biletu Weekendowego zajmie Multiprzejazd, zachęcający do podróży... między wtorkiem a czwartkiem.
Ostatnia systemowa zmiana cen biletów PKP IC miała miejsce w latach 2013-2014. – Od ostatniej aktualizacji cen biletów istotnie zwiększyły się koszty działalności spółki. Między 2014 a 2020 rokiem wzrost w tym zakresie wyniósł ponad 30% w przeliczeniu na pasażera. O ponad 140% wzrosły koszty związane z remontami taboru kolejowego oraz stacji postojowych. Znacząco wzrosły ceny energii trakcyjnej – o około 65% w przeliczeniu na jednego pasażera – przekonuje spółka.

W ostatnich latach ceny biletów aktualizowali też przewoźnicy regionalni. – Doprowadziło to do sytuacji, w której bilety na pociągi dalekobieżne w niektórych relacjach były tańsze od biletów na połączenia przewoźników regionalnych, operujących na tych samych trasach, którzy mieli dłuższe czasy przejazdu. Konieczne było zatem urealnienie cennika oraz dostosowanie go do sytuacji rynkowej – czytamy w komunikacie PKP IC.

Nowe ceny bazowe i większe obniżki na bilety promocyjne

Ceny biletów PKP Intercity obowiązujące od 13 stycznia br. będą nadal podzielone według pięciu progów. Pierwsze trzy to cena bazowa z upustem 15, 30 i 45% (dotychczas rabat był niższy i wynosił 10, 20 i 30%). Ostatnie dwa progi, obowiązujące wyłącznie w pociągach kategorii EIP i EIC, to stała oferta „Promo Plus” i „Super Promo”. Już drogie bilety na najdroższe pociągi Pendolino staną się jeszcze droższe. Tym bardziej, że wielu relacjach, po zmianach w cenniku, niemal nie ma możliwości zakupu biletów w ofertach promocyjnych. Tak jest np. w wypadku EIP z Kołobrzegu do Krakowa.



Multiprzejazdy w środku tygodnia

Od 13 stycznia będzie dostępna nowa oferta – Multiprzejazd oraz Multiprzejazd Max. Będzie ona obowiązywała od północy we wtorek do godziny 15.00 w czwartek i umożliwi dowolną liczbę przejazdów w tym czasie. Wybierając Multiprzejazd, będzie można podróżować pociągami kategorii TLK i IC w drugiej klasie za 119 zł i w pierwszej za 159 zł. Multiprzejazd Max obejmuje wszystkie pociągi PKP IC. Bilet na podróże w klasie 2 kosztuje 239 zł, a w 1 – 396 zł.

Koniec Biletu Weekendowego i Biletu Weekendowego MAX

Jednocześnie przestanie obowiązywać oferta biletów weekendowych, których celem było zachęcenie podróżnych do korzystania z pociągów PKP Intercity w weekendy. Bilet w najtańszej wersji na drugą klasę kosztuje 81 złotych i umożliwia podróżowanie wszystkimi pociągami IC i TLK od godziny 19 w piątek do poniedziałku, do 6 rano. Był bardzo atrakcyjną propozycją dla pasażerów na weekendowe podróże i działał od lat.  PKP Intercity niemal nie komentuje zmiany, od której wcześniej odżegnywał się przewoźnik i ministerstwo.

– Dane sprzedażowe pokazały, że najczęściej były one wykorzystywane na podróż tam i z powrotem w szczytach przewozowych – czytamy w komunikacie spółki.

Zmiany w Bilecie Taniomiastowym

W styczniu zmniejszy się też liczba relacji, na których obowiązywał Bilet Taniomiastowy. – Wprowadzona kilka lat temu oferta proponowała obniżone ceny na przejazdy trasami
w trakcie remontu. Po zakończeniu modernizacji linii kolejowych znacząco skróciły się na nich czasy przejazdu oraz poprawiły się warunki podróżowania – wyjaśnia PKP IC. Aktualizacja cenników obejmie także bilety okresowe.

Coraz większe środki na nowoczesny tabor – miliardy inwestowane w komfort podróży

Spółka zapewnia, że w najbliższych latach standard podróżowania jej pociągami będzie nadal systematycznie rósł. – PKP IC rozszerzyło swoją strategię rozwoju i inwestycji z perspektywą do 2030 roku. Z 19 do 27 mld zł zwiększają się środki, jakie spółka zainwestuje do końca obecnej dekady w nowoczesny tabor i infrastrukturę – czytamy w komunikacie. Konferencję prasową na ten temat PKP Intercity zorganizowało dwa dni temu, wyprzedzając tym samym informację o znacznej podwyżce cen biletów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5