Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC: Przetarg na ezety i wybór dostawcy lokomotyw jeszcze w tym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
12-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC: Przetarg na ezety i wybór dostawcy lokomotyw jeszcze w tym roku
Fot. Patryk Farana
Członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk zapowiedział dziś dwie ważne decyzje dotyczące taboru PKP Intercity.

Z członkiem zarządu do spraw eksploatacyjnych PKP Intercity – Jarosławem Oniszczukiem, rozmawialiśmy podczas otwarcia nowej hali spółki córki PKP Intercity – Remtraku. Pytaliśmy m.in. o przetarg na 20 nowych lokomotyw elektrycznych PKP Intercity, którego rozstrzygnięcia dotąd się nie doczekaliśmy.

- Zakończenia procedury przetargowej na lokomotywy możecie się państwo spodziewać jeszcze w tym roku- powiedział Oniszczuk. Przypomnijmy, że wbrew przypuszczeniom oferty nie złożyła firma Siemens, a o zamówienie walczą firmy z Polski i Chin.

12 nowych ezt - czas na przetarg

Zapytaliśmy go również o to kiedy uda się rozpisać przetarg na 12 ezt, których zakup spółka ogłosiła we wrześniu. - Przetarg na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych zdolnych kursować z prędkością do 160 km/h planujemy również w tym roku – dodał Oniszczuk. Czy dokumentacja przetargowa będzie przypominać tę, gdy w wyniku przetargu dostarczono Darty i Flirty? – Będzie podobna, ale wprowadzone zostaną pewne zmiany, o których dowiecie się państwo wkrótce – powiedział.

W kolejnym etapie PKP Intercity ma rozważyć realizację dwóch lub trzech projektów w ramach Partnerstwa Innowacyjnego: wielkopojemnych (min. 120 miejsc) wagonów piętrowych do składów push–pull, wyposażonych w ETCS, wielosystemowych, czteroosiowych lokomotyw do ich prowadzenia, a także elektrycznych zespołów trakcyjnych o pojemności 400 miejsc. Wszystkie wymienione pojazdy ma cechować rozwijanie prędkości do 230 km/h, zgodność z TSI i dopuszczenie do eksploatacji w Polsce, Niemczech, Czechach i Austrii. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

To nie koniec rozbudowy Idzikowic

W Idzikowicach zarząd PKP Intercity zapowiedział też kolejne inwestycje. Trzeci etap rozbudowy Remtraku ma dotyczyć budowy hali, gdzie serwisowane będą zestawy kołowe. - Jest dosyć spora nisza na rynku w tym zakresie, a my chcemy być niezależni od firm zewnętrznych. Liczymy, że w przyszłości sami będziemy mogli zdobywać na tą usługę klientów z zewnątrz. W dalszej przyszłości chcielibyśmy, dzięki rozbudowie zakładu, uzyskać możliwość wykonywania tu napraw głównych wagonów pasażerskich i przeglądów lokomotyw elektrycznych do poziomu P4 – powiedział Oniszczuk.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

Pozostałe z wątku:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij