NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP IC: Przetarg na ezety i wybór dostawcy lokomotyw jeszcze w tym roku

| Michał Szymajda 12.12.2017 8,7k

PKP IC: Przetarg na ezety i wybór dostawcy lokomotyw jeszcze w tym roku
Fot. Patryk Farana
Członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk zapowiedział dziś dwie ważne decyzje dotyczące taboru PKP Intercity.
Z członkiem zarządu do spraw eksploatacyjnych PKP Intercity – Jarosławem Oniszczukiem, rozmawialiśmy podczas otwarcia nowej hali spółki córki PKP Intercity – Remtraku. Pytaliśmy m.in. o przetarg na 20 nowych lokomotyw elektrycznych PKP Intercity, którego rozstrzygnięcia dotąd się nie doczekaliśmy.

- Zakończenia procedury przetargowej na lokomotywy możecie się państwo spodziewać jeszcze w tym roku- powiedział Oniszczuk. Przypomnijmy, że wbrew przypuszczeniom oferty nie złożyła firma Siemens, a o zamówienie walczą firmy z Polski i Chin.

12 nowych ezt - czas na przetarg

Zapytaliśmy go również o to kiedy uda się rozpisać przetarg na 12 ezt, których zakup spółka ogłosiła we wrześniu. - Przetarg na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych zdolnych kursować z prędkością do 160 km/h planujemy również w tym roku – dodał Oniszczuk. Czy dokumentacja przetargowa będzie przypominać tę, gdy w wyniku przetargu dostarczono Darty i Flirty? – Będzie podobna, ale wprowadzone zostaną pewne zmiany, o których dowiecie się państwo wkrótce – powiedział.

W kolejnym etapie PKP Intercity ma rozważyć realizację dwóch lub trzech projektów w ramach Partnerstwa Innowacyjnego: wielkopojemnych (min. 120 miejsc) wagonów piętrowych do składów push–pull, wyposażonych w ETCS, wielosystemowych, czteroosiowych lokomotyw do ich prowadzenia, a także elektrycznych zespołów trakcyjnych o pojemności 400 miejsc. Wszystkie wymienione pojazdy ma cechować rozwijanie prędkości do 230 km/h, zgodność z TSI i dopuszczenie do eksploatacji w Polsce, Niemczech, Czechach i Austrii. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

To nie koniec rozbudowy Idzikowic

W Idzikowicach zarząd PKP Intercity zapowiedział też kolejne inwestycje. Trzeci etap rozbudowy Remtraku ma dotyczyć budowy hali, gdzie serwisowane będą zestawy kołowe. - Jest dosyć spora nisza na rynku w tym zakresie, a my chcemy być niezależni od firm zewnętrznych. Liczymy, że w przyszłości sami będziemy mogli zdobywać na tą usługę klientów z zewnątrz. W dalszej przyszłości chcielibyśmy, dzięki rozbudowie zakładu, uzyskać możliwość wykonywania tu napraw głównych wagonów pasażerskich i przeglądów lokomotyw elektrycznych do poziomu P4 – powiedział Oniszczuk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5