Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Z Dartami jest znacznie lepiej. ED74 mogą nie pojechać od grudnia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Z Dartami jest znacznie lepiej. ED74 mogą nie pojechać od grudnia
Fot. Marcel Raś, SM42.plDart na szlaku, jako IC Wysocki
Podczas konferencji prasowej poświęconej rozkładowi jazdy pytaliśmy PKP Intercity o doświadczenia z elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Część z nich od nowego rozkładu jazdy pojawi się w zupełnie nowych relacjach.

– Dostępność zespołów trakcyjnych ED161 Dart, wyprodukowanych przez Pesę, znacznie się poprawiła, nie mamy już wielu problemów z tymi pociągami – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Na co dzień na trasy wyjeżdża 16 tych pociągów, 4 pozostają w rezerwie.

Potwierdzają to dane, do których dotarł „RK”. Wynika z nich, że warunek niezawodności wynoszący 98% (założony przez PKP Intercity przy przetargu na 20 ezt, który wygrała Pesa) jest od połowy 2017 roku przez Darty spełniany. Podobnie jest jeśli chodzi o wskaźnik gotowości, który według umowy wynosić miał powyżej 95%. Według naszych informacji warunek ten spełniany był od czerwca do końca września przez niemal wszystkie wyprodukowane w Pesie dalekobieżne ezt.

Darty, podobnie jak Flirty, obsłużą od grudnia nowe relacje. ED161 pojadą m.in. jako nocny IC Karkonosze z Białegostoku przez Warszawę Centralną i Kalisz do Jeleniej Góry, z kolei nocny IC Pogoria z Katowic do Gdyni przez Łódź i sezonowy IC Witkacy z Gdyni do Zakopanego obsłużą Flirty wyprodukowane przez Stadlera w Siedlcach (będzie to jednocześnie premiera rozkładowego ED160 w stolicy Tatr). W nowym rozkładzie codziennie na torach będzie pojawiać się 17 z 20 Flirtów (więcej informacji dotyczących nowego rozkładu można znaleźć tutaj).

Co istotne, Marek Chraniuk powiedział dziennikarzom, że lepiej jest także z lokomotywami spalinowymi Gama, których awarie były przyczyną licznych odwołań pociągów głównie na Podkarpaciu. Nie wiadomo natomiast, czy w nowym rozkładzie jazdy na tory wyjadą 10-letnie czteroczłonowe ezt ED74. Decyzją zarządu spółki wszystkie te zespoły trakcyjne mają zostać zmodernizowane i naprawione. Dialog techniczny w tej sprawie już się rozpoczął.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Kolejne Darty wyłączone z ruchu. Sprawą zajmie się UTK

Tabor i technika

Wykolejenie Darta w Katowicach [aktualizacja]

Tabor i technika

Wykolejenie Darta w Katowicach [aktualizacja]

Jakub Madrjas 14 kwietnia 2016

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Kolejne Darty wyłączone z ruchu. Sprawą zajmie się UTK

Tabor i technika

Wykolejenie Darta w Katowicach [aktualizacja]

Tabor i technika

Wykolejenie Darta w Katowicach [aktualizacja]

Jakub Madrjas 14 kwietnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5